Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Douche wc

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
wilm

Douche wc

Bericht door wilm »

Ben op zoek naar een douche wc
Aangezien de motoriek verminderd en het moeilijk wordt om goed schoon te houden

Heb op internet gezocht en kom ze in vele prijsklasse tegen (al vanaf 100 euro)

Zijn er hier mensen die er een hebben of tips ervaringen kunnen delen

Dank alvast
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Beste Wilm,

Al sinds 2012 ben ik een zeer tevreden gebruiker van de douche- föhninstallatie op mijn toilet.

Ik zou je aanraden om een ergotherapeut in te schakelen, die samen met jou op een rij zet waar deze installatie voor jou precies aan moet voldoen. Er is nogal verschil tussen de diverse modellen.
De ergotherapeut kan dan een aanvraag voor je indienen bij de WMO.

Na goedkeuring, wordt de installatie volledig voor je gedaan. Dat is nog een klus, want zowel de waterleiding als de elektriciteit moeten worden doorgetrokken.

Veel succes en groetjes,

Saskia
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik ga er bij het volgende bezoek van mijn ergotherapeute ook eens over praten. De thuiszorgzuster vertelde me ook al dat het toch makkelijker zou zijn als ik een douche-wc zou gaan gebruiken.

Nu moet ik me vaak wassen na toiletbezoek want m’n achterwerk afvegen is vaak een knoeiboel :o

In ons huidige (tijdelijke) huis moet ik me er maar even mee redden maar bij het volgende huis hoop ik er een te kunnen laten plaatsen al lijkt het me erg lastig om als leek het juiste merk met de juiste werking uit te kiezen.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Ik heb via de WMO deze aanpassing in huis gekregen. Het is van het merk Blooming, geinstalleerd door PronkErgo.

Bevalt wel goed, alhoewel het erg wennen is. Als je niet goed zit spuit het water toch echt via je billen onder de bril door alle kanten op, althans, ik krijg dat voor elkaar :o:haha::eek:

Eerst dus toch maar met papier aan de slag. Daarna beetje heen er weer bewegen en je hebt schoon water op de juiste plek.
Scheelt wel vochtig toiletpapier aanschaffen of water halen bij de kraan en maakt goed schoon.

Drogen is ook weer een vak apart. Ik vind de föhn te koud en duurt me veel te lang voordat ie warm is en alles droog. Ik ben te ongeduldig. Pak ik liever alsnog weer papier. :D;):cool:
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Ook ik heb via de WMO en speciaal systeem op de toilet van pronk ergo. Ik ervaar het zelf als waardig.
wilm

Bericht door wilm »

Dank voor tip om via wmo aan te vragen

Had ik nog niet aan gedacht en
weet niet of ze vergoeden hier maar proberen zeker waard

Had ze al gezien voor onder de 100 euro en dacht zou het wat wezen

maar ga eerst naar wmo

Dank jullie wel en fijn te horen dat gebruikers tevreden zijn
Willem Jan

Bericht door Willem Jan »

Beste Wilm,

Via de Wmo is mij in 2005 een douche-föhn Geberit 8000 verstrekt. Dit werd indertijd geadviseerd door een arts van de RIO (was de voorganger van het CIZ). De arts bracht op verzoek van de gemeente advies uit na een bezoek aan huis. Er waren meerdere woning-aanpassingen nodig.

De arts adviseerde het toilet o.a. omdat het erg solide is. Dit is bij mij gewenst omdat er bij de transfers vanuit de rolstoel naar het toilet nogal wat schuifkrachten ontstaan. Een achteraf op een bestaand toilet gemonteerde douche-föhn unit kan dit niet opvangen.

Het toilet bevalt mij uitstekend. In al die jaren slechts 1 x storing gehad. En die werd veroorzaakt door stroom-uitval. Ingeval van storing levert Geberit een uitstekende service. Indien het toilet aangeschaft is ivm een beperking wordt de reparatie met voorrang uitgevoerd. Het toilet is voor mij onmisbaar.

Succes met je aanvraag.
wilm

Bericht door wilm »

Dank allemaal
en ook willem jan want bij mij gaan de transfers ook met veel geschuif
dus dank tip
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp