Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ervaringen uitwassen Aubagio

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Nessa

Ervaringen uitwassen Aubagio

Bericht door Nessa »

Vandaag ben ik begonnen met de 11-daagse kuur Questran om de Aubagio uit te wassen. Wat is dat smerig!

Iemand tips om het fatsoenlijk weg te krijgen? En hebben jullie andere bijwerkingen ervaren?
mari

Bericht door mari »

Ik heb het gebruikt. Wel al ruim 3 jaar geleden.

Ik nam het in met taksidrink tropical smaak.
Normaal drink ik dat echt nooit, maar dat is zo mierzoet dat het de zanderige smaak van de questran verdoezelde vond ik.

Ijskoud is het het beste te doen.
Goed roeren en dan grote slokken, dan ben je er het snelst vanaf.

Ik heb er geen bijwerkingen van ervaren, behalve dat het goor is :eek:

Succes!
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=mari;1123368]Ok heb er geen bijwerkingen van ervaren [/QUOTE]

Nou, ik had goede hoop dat het bij mij ook zou meevallen. Helaas heb ik vannacht de huisartsenpost moeten bellen, ik had zo'n buikpijn... en dit was nog maar dag 1:huilen:
mari

Bericht door mari »

[QUOTE=Nessa;1123398]Nou, ik had goede hoop dat het bij mij ook zou meevallen. Helaas heb ik vannacht de huisartsenpost moeten bellen, ik had zo'n buikpijn... en dit was nog maar dag 1:huilen:[/QUOTE]

Wat vervelend voor je!

Evt kan je de dosis ook halveren, toch? Als je het slecht verdraagt, staat me iets van bij.

Contact leggen met de aubagio verpleegkundige, of ms verpleegkundige. Wie weet hebben hun nog een goed advies.

Sterkte ermee
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik heb vanochtend de ms-vpk gebeld. Ik blijk een verkeerd advies over het innametijdstip te hebben gekregen van mijn apotheek...

Je moet het tijdens/na de maaltijd nemen. Hopen dat het daarmee beter gaat. Ik ga 13 juni al starten met Ocrevus dus halveren is geen optie.
mari

Bericht door mari »

Dat is wel heel erg :( van de apotheek.....

Hoop dat dat het verschil maakt!
Dango

Bericht door Dango »

uitwassen? leg eens uit aub

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Nessa

Bericht door Nessa »

Aubagio blijft ook na het stoppen nog erg lang in je lichaam. Als je dan met andere medicatie gaat beginnen, kan dat gevaarlijk zijn, omdat je dan feitelijk twee middelen in je lichaam hebt die op je immuunsysteem werken.

Om de Aubagio versneld uit je lichaam te krijgen, volg je een 11-daagse kuur met colestyramine. Dat wordt uitwassen genoemd.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Gaat het nu beter met een ander inname moment?

Verder niks toe te voegen, behalve succes met alles! Klinkt spannend, hopelijk is ocrevus beter voor je.
Nessa

Bericht door Nessa »

Ja, nu heb ik nergens meer last van.

Ik houd jullie in het Ocrevus-topic op de hoogte!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp