Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

WMO keuze maken

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Aletta

WMO keuze maken

Bericht door Aletta »

Ik ben bezig om een 3-wiel-ligfiets (easyrider oid) aan te vragen.
Nu moet ik om een begin te maken alvast een keuze maken tussen 4 aanbieders van zorg, namelijk Medipoint, Welzorg, Mayra of HMC.
De dame van het adviesbureau hier (Amsterdam) zei dat Mayra heel druk is en dat HMC niet zo goed is.
Maar het schijnt dat je nog steeds tussen alle merken fietsen kan kiezen en dat die zorgmiddelenaanbieder dan in de toekomst ook over al je andere zorgmiddelen gaat. Ik snap er dus echt de ballen niet van. Waar moet ik aan denken bij zo'n keuze en/ of zijn er dingen waar ik aan moet denken bij het maken van mijn keuze? Staat er eentje op het punt van failliet te gaan ofzo? Of is er eentje duurder dan de ander?
Of wat vinden jullie een prettige aanbieder? En heb je bewust voor de ene of juist niet voor de ander gekozen?
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Aletta, (mooie nickname trouwens :goed: )

Wat betreft aanbieder kan ik je geen advies geven. Maar iedereen met een basisverzekering (of duurder) heeft recht op maximaal 10 uur advies van een ergotherapeut.

Een ergotherapeut kan je advies geven over welke fiets het meest geschikt is voor je en misschien wel wat fietsen kan laten uitproberen.
Dus maak gebruik van je recht, zou ik zo zeggen. ;)
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb in onze regio tot nu toe prima service van Medipoint (mocht niet zelf kiezen) maar de gemeente houdt wel de vinger aan de pols en als ik zou merken dat er veel mis gaat en alles erg lang duurt mag ik overstappen naar een andere leverancier.

Maar wat Suzan al schrijft het best kun je een ergotherapeut inschakelen zodat die je kan helpen met het kiezen van de goede leverancier (de therapeut heeft zo hier en daar zijn/haar contacten) en kan goed adviseren bij welke fiets het best bij jou zou passen.

Ik heb zelf een easy rider (met “stoeltje”) maar die heb ik zelf moeten aanschaffen. Bij onze gemeente lukt het niet een fiets te krijgen, ze verstrekken liever een scootmobiel want die zijn stukken goedkoper.

Maar de easy rider is echt een geweldige fiets, een verademing na ruim 13 jaar scootmobiel rijden, lekker bewegen (met wat electrische ondersteuning) geeft mij heel veel energie!

Veel succes
Roos1111

Easy Rider

Bericht door Roos1111 »

Easy Rider

Hoi,

ik heb ook een keuze moeten maken voor een zorgaanbieder, ivm de levering van de Easy Rider. Ik heb voor Welzorg gekozen (regio Utrecht). Ik ben naar de fabriek van de Easy Rider geweest om daar een proefrit te maken. Zij hebben daar een uitgebreid leuk parkour om te fietsen, en in de showroom staan allerlei fietsen. Ook zijn daar alle extra opties aanwezig, die meteen uitgeprobeerd kunnen worden zoals voetenbakjes bijv.

De levertijd is 6-8 weken, en als het goed is krijg ik nu dus de fiets tussen 3-5 weken! Ben benieuwd!

Succes met je keuze!
Suzan

Bericht door Suzan »

Dit is niet het eerste topic dat Aletta opent en zich nooit meer in laat zien.

@Aletta: Jammer dat je steeds topics opent, er mensen in reageren, moeite voor je doen en je dan niet meer in het betreffende topic laat zien...
Persoonlijk vind ik dat niet beleefd, maar ja. Zal wel aan mij liggen. :stil:
Job

Bericht door Job »

"Dank jullie allemaal voor het antwoord. Ik kwam...'

Bovenstaande zin kwam ik tegen in en topic door Aletta geopend. het valt dus wel mee.
daarbij heeft ze niet zo gek veel topics geopend , dus om van "steeds" te spreken vind ik een beetje overdreven.

Ik heb haar topic over cognitie, elders op dit forum, ook gelezen en daarin beschrijft ze dat ze een beetje depri is tijdens een vier weken lange vakantie in Oostenrijk, dus misschien is dat wel de reden dat ze (nog) niet reageert.
Of misschien is de wifi niet in orde, de ontvangst slecht, of heeft ze wel een leuke bezigheid gevonden tijdens haar vakantie waar ze helemaal in opgaat.

een beetje kort door de bocht om iemand hierom als onbeleefd te bestempelen, maar dat vind ik.
Aletta

Bericht door Aletta »

Sorry Suzan dat ik nog niet gereageerd had. Tijd vliegt en ik ben helaas niet zo vaak op dit forum. Ik lees wel de reacties maar reageren lukt soms niet.
Maar goed, mijn vraag over welke wmo aanbieder is gemaakt. Gewoon uit de losse pols. Gekozen voor welzorg, tenminste geen engelse naam (zo'n zinnig argument) Ik had toen ik moest kiezen al 4 fietslessen en fiets-uitprobeerlessen bij reade gehad. Heel raar, ik had de easyrider sport gekozen maar ik kreeg de gewone easyrider. Moet nog meer problemen hebben en dan kan ik de easyrider-sport (met stuur naast de wielen) aanvragen (argument van man van welzorg).
Ik heb de easyrider nou 2 dagen en moet nog en beetje wennen. Gister een enorme lange rit gemaakt. Jaren geleden dat ik dat op de fiets aflegde. Ben in gevecht om een plekje op straat te veroveren waar hij altijd geparkeerd kan worden. Ben me eigenlijk aan het afvragen of ik daar wat mee moet. Een buurvrouw van zo'n 10 huizen verder op heeft van de week ook haar easyrider gekregen, maar omdat we beiden geen rijbewijs hebben kunnen we geen gehandicapten-parkeerplaats aanvragen en moeten we dus moeilijk doen met parkeren van die fietsen. En dat terwijl ze wel vanuit de wmo worden betaald. Maarja volgens die man van welzorg wordt het gewoon gezien als scoot en daar worden ook geen plekken voor geregeld.
IIG ben ik op het moment heel blij met mijn fiets, moet de gewoontes van andere driewielfietsers nog leren ;-) Vanmiddag passeerde ik er eentje en die groette me, oeps daar had ik nog niet over nagedacht, ik hoor nu bij de club van driewielfietsers :-)
Knillis

Bericht door Knillis »

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets. Je schrijft problemen te hebben met parkeren in de buurt waar je woont Aletta je kunt de fiets toch niet altijd buiten laten staan neem ik aan. Hij moet toch in een schuur of iets dergelijks. Altijd in weer en wind staan is niet erg bevorderlijk voor een fiets en zeker niet voor het electrische systeem en je acuu (of heb je geen electrische ondersteuning?).

Ik heb de fiets zelf aangeschaft maar weet wel dat ik destijds toen ik een scootmobiel van de gemeente kreeg hij alleen werd geleverd als er een goede stalling aanwezig was.
Aletta

Bericht door Aletta »

Hoi Knillis,

De fiets staat gewoon buiten. Dat mag ook van Welzorg.
Ik heb geen schuurtje tot mijn beschikking. Er is wel een fietsenstalling in de staat maar die heeft een enorme wachtlijst, kost maandelijks iets van 15 euro en waarschijnlijk krijg je de fiets niet eens binnen. Ik zie meer fietsen die gewoon buiten staan dat is vast niet super voor de fiets maar tja ik zie niet hoe dat anders zou moeten.
Mijn buurvrouw heeft wel een plastic zak om haar fiets maar er is niks gezegd over dat dat moet. Ik vraag me eigenlijk af of dat veel beter is voor de fiets (want dan kan het onder die zak lekker gaan broeien
Ik heb wel een accu
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp