Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewielerfiets

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb anti lekbanden en licht op de accu zonder problemen gekregen en nog wat andere dingetjes, maar jij hebt wel wat meer nodig en helaas is het niet overal hetzelfde... Kun je het niet eerst in natura proberen?

Mijn fiets staat buiten onder een overkapping, zelf gemaakt. Gemeente heeft een stopcontact voor mij buiten gemaakt. Bij mijn eerste fiets was het net een zak cement, de accu :D.

Een fietshoes heeft een groot nadeel, vocht. Mijne staat niet binnen maar wel als groot voordeel dat het doortrekt.
Roos1111

Bericht door Roos1111 »

Hoi Billy, fijn om te horen dat de gemeente over dat soort zaken niet moeilijk deed. Iedere gemeente is natuurlijk anders, maar deze mevrouw was erg vriendelijk en behulpzaam.

Maar goed, toen hadden we het nog niet over die 'extra' dingen gehad. Ik vermoed dat we daar wel uitkomen, en ga eens kijken hoe het werkt als het in natura gaat.

Het is zo fijn om jullie ervaringen te lezen, zodat ik weet waar ik op moet letten en welke argumenten ik kan gebruiken.

Heb jij nu ook de Van Raam Easy Rider fiets? Ik vond die zo geweldig fietsen, op hun parcours in Varsseveld, dat ik er eigenlijk niet meer vanaf wilde stappen! :haha:
Billy

Bericht door Billy »

Ja die heb ik nu sinds vorige week.

Mijn eerste was de Maxi, daarna de Maxi comfort en met dat model heb ik alleen maar heel veel ellende gehad...

Omdat ik veel te zwaar ben, wilde ze nu voor mij een fiets die meer gewicht kan hebben. Dat kan alleen bij de Easy Rider, ik kan helaas mijn rechterbeen bijna niet optillen en dat moet bij deze fiets. Gelukkig lukt het met wat foefjes!
Roos1111

Driewielerfiets

Bericht door Roos1111 »

Driewielerfiets

Hoi Billy,

over wat voor foefjes heb je het? Ik had ook gehoopt dat de instap wat lager zou zijn. Gelukkig lukt het nog wel, maar ik zat ook al te denken hoe ik dat in de toekomst op zou kunnen lossen.
Billy

Bericht door Billy »

Ik ga iig altijd aan de rechterkant staan, links mag eerst. Dat been is geen probleem.

Dan zit ik. Mijn rechterbeen til ik met mijn hand in de knieholte naar de trapper. Mijn fysio is geweest en we hebben ook geoefend met, in mijn geval de hondenriem want die heb ik altijd bij :D, om met een band om mijn been te trekken en zo op te tillen.
Roos1111

Driewielerfiets

Bericht door Roos1111 »

Driewielerfiets

Ja, zoiets had ik ook in gedachten. Iets om mijn voet doen, en zodoende mijn voet/been op te trekken.

Heb je ook extra vering, en een groter zadel? En hydraulische handremmen? Die zijn gemakkelijker te bedienen dan de standaardhandremmen.
Billy

Bericht door Billy »

Niet om je voet want het moet er ook weer af ;). Mijn fysio is eenmalig aan huis geweest. Zo kon ze mij meteen afraden om mijn stoel rechter te zetten, wat ik graag wilde.

Ik heb standaard handremmen. Heb wel een XL zadel :haha:. Mijn vorige fiets had ik ook een ander zadel dan de standaard, maar niets aparts.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp