Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Baclofen - ander merk => superduf

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
jessica

Baclofen - ander merk => superduf

Bericht door jessica »

Hallo allemaal,

Ben al jaren niet meer actief geweest hier, wel heel soms wat gelezen, maar leven draafde door... Excuses.

Ik vroeg mij af of iemand een gelijke ervaring heeft als ik nu heb met Baclofen. Ik ben begonnen met 5 mg en dat is dan Lioresal van Novartis. Uiteindelijk dosis opgeschroefd naar nu 15 -15- 10 mg, dus 3 momenten van de dag, totaal 40 mg per dag. Ging allemaal perfect, maar sinds vrijdag heb ik pillen van 10 mg en 5 mg, 5 mg nog steeds lioresal, 10 mg van sandoz baclofen, onder het mom van 'iets minder pillen te hoeven slikken'. En sinds zaterdag ben ik opeens super duf, had ik met alleen lioresal helemaal geen last van en zat toen ook al zeker 2 weken op dezelfde dosis.

Het zou toch geen verschil mogen maken, ben ik gewoon gek, is er een andere oorzaak en heeft niet met baclofen te maken, of (waar ik eigenlijk op hoop) klinkt dit bij anderen misschien bekend?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,
Jessica
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=jessica;1124748]
Het zou toch geen verschil mogen maken, ben ik gewoon gek, is er een andere oorzaak en heeft niet met baclofen te maken, of (waar ik eigenlijk op hoop) klinkt dit bij anderen misschien bekend?
[/QUOTE]

Ik heb 1x baclofen van een ander merk meegekregen, en dat voelde alsof ik hele slechte drugs had genomen. Autorijden durfde en kon ik niet meer, er is snel wat van mijn eigen merk geleend bij een andere apotheek. Het maakt dus zeker uit welk merk je gebruikt

Ik gebruik 2x10mg en 3x15mg per dag, allemaal in 5mg tabletten Lioresal.

[i]Aanvulling: er zijn ook 10mg tabletten van Lioresal, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind het met 5mg makkelijker te doseren; soms neem ik er een meer of minder, afhankelijk van mijn inspanningen[/i]
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik heb ook Sandoz gehad en die was ik heel snel zat, deed niets en ik wilde mijn andere merk weer terug.

Hoop blablabla door de apotheek maar toen zei ik dat ik ze dan wel via de ziekenhuis apotheek zou bestellen was het ineens geen probleem meer.

Ik gebruikte er aardig wat en ze wilde me niet kwijt denk ik. Gelukkig ben ik van alle problemen af en gebruik ik er soms één voor het slapen gaan. (2-4 per week)
jessica

Bericht door jessica »

Bedankt voor de reacties! En vooral de bevestiging die ik zocht.

Toevallig was ik vandaag bij de neuroloog, die vond het vreemd, maar geloofde het verhaal wel. Ik heb ze echter via de revalidatie, en zal die gaan bellen om gewoon voortaan 5 mg pillen te krijgen. Want de 10 lioresal mag volgens apotheek niet van de verzekering. 5 mg wel, met hele kleine bijbetaling (zo klein dat het de vraag is of de verzekeraar er echt voor komt...)

Maar het is toch wel heel raar, volgens apotheek zijn alleen vulstoffen anders, maar ik denk dat het toch echt meer verschil maakt dan alleen dat. Ik had het gevoel dat ik een veel zwaardere dosis binnen kreeg.

Sinds gistermiddag slik ik gewoon mijn 5 mg pillen weer en voel me vanaf vanochtend echt weer wat minder duf.

Nogmaals heel veel dank, ik ben dus toch niet gek :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp