Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Light Drive

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Herfst

Light Drive

Bericht door Herfst »

Goedemorgen,

Ik lees al een tijdje met veel plezier mee op het forum en heb al veel gehad aan alle tips en verhalen. Dank daarvoor! Ik heb een vraag over de elektrische ondersteuning op een handbewogen rolstoel, de Light Drive. Ik overweeg deze aan te schaffen en ik heb gelezen dat een aantal van jullie deze ook gebruiken. Ik kom er niet goed uit of je met de reguliere accu een dag vooruit kan bijvoorbeeld in de stad. De leverancier zei dat het neerkomt op zo´n 3 uur continu rijden )18 km actieradius. Heeft iemand van jullie ervaring hoe dit gedurende zo'n dag werkt met veel 'slenteren'?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Knillis

Bericht door Knillis »

Heel jammer Herfst maar ik denk dat er geen gebruikers van een light drive zijn momenteel op het forum.

Misschien kun je bij de leverancier navraag doen over de capaciteit van de verschillende accu’s?

Je schrijft dat je overweegt er een aan te schaffen maar wil je dat op eigen kosten doen? Waarom vraag je zoiets niet, via een ergotherapeut, bij de WMO aan?

Een ergotherapeut heeft veel verstand van oa alles op het gebied van rolstoelen en alles wat daar mee te maken heeft. Wellicht dat zo’n therapeut je verder kan helpen? De kosten van de therapeut worden door de zorgverzekeraar uit de basisverzekering betaald voor 10 uur op jaarbasis.

Er is in het verleden hier wel geschreven over de light drive maar ik weet zo niet of er dan ook over de capaciteit van de accu is geschreven.

Je kunt deze topics vinden door op de knop zoeken (bovenaan de pagina) te klikken en dan light drive intypen). Je krijgt dan meerdere topics te zien waar de light drive ter sprake komt.

Succes!
Herfst

Bericht door Herfst »

Bedankt voor je antwoord Knillis, ik in de oude topics staat veel informatie maar het antwoord op mijn vraag staat er niet bij. De leverancier biedt nog maar één soort accu aan omdat je daarmee mag vliegen. toen ik vroeg of ik er een dag mee vooruit kon was het antwoord zo'n drie uur bij volle snelheid maar hij wist ook niet hoe dit op een dag uitpakte met slenter snelheid.

Ik maak gebruik van een elektrische rolstoel waar ik moeilijk mee kan vliegen en niet met anderen mee kan rijden. Het zou dus voor erbij zijn en dan vergoedt de WMO dit niet.

Bedankt voor het meedenken!
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik begrijp nu beter waarom je vraagt naar de light drive. Jammer dat je geen duidelijkheid krijgt over de actie readius van de light drive maar als je drie uur op volle snelheid kunt rijden zou je toch wel 5 of 6 uur op loopsnelheid moeten kunnen rijden lijkt mij.

Maar dat zal ook afhankelijk zijn van de ondergrond waar je op rijdt en of het vlak is of heuvelachtig.

Ik hoop toch dat je vandaag of morgen wat meer duidelijkheid kunt krijgen en lekker met het vliegtuig of met vrienden kunt reizen.
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

Herfst.

Ik heb al 4 Jaar een Light Drive en nog nooit een Lege Accu gehad en ga er overal mee naar Toe een Dagje Dieren Tuin of Winkelen enz enz.
Herfst

Bericht door Herfst »

Klinkt goed Klooriaantje! Ik hoopte er al op maar het is fijn om het bevestigd te krijgen. Dat biedt perspectief voor vakanties :-)

Knillis ook bedankt voor je reactie, op naar weer eens een stedentrip met het vliegtuig.
nora † 26-06-2020

Light Drive

Bericht door nora † 26-06-2020 »

Light Drive

Beste Herfst,

Ik heb pas een paar maanden een Light Drive maar tot nu toe ben ik er heel blij en tevreden mee. Het rijdt zo lekker licht. 16,2 kilometer kan ik er (zonder op te laden) mee rijden. Ik heb gelukkig nog nooit met een lege accu gestaan. Maar je moet er 's avonds wel goed aan denken om je accu op te laden.

Je kunt trouwens op het schermpje, waar ook het pookje op zit waarmee je stuurt, constant zien hoeveel er nog in je accu zit. Je wordt dus niet door een lege accu overvallen.

Misschien kun je er eentje op zicht krijgen..... groetjes, Nora
Herfst

Bericht door Herfst »

Fijn om te horen dat de Light Drive zo goed bevalt Nora, 16 km zou voor mij ook prima zijn. Op zicht vragen wordt lastig omdat er best een aanpassing gemaakt moet worden om de joystick op de juiste plaats te krijgen. In de winkel met behulp van tape uitgeprobeerd :-)

Bedankt voor je reactie
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp