Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vesicare.

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[QUOTE]Mijn hemel. Krijg je dan ook een tegemoetkoming in je waterrekening?
Want ook al gebruik je de spaarknop, je jakkert er zo nogal wat liters doorheen op een dag. [/QUOTE]

Ik denk het niet Suzan. Ik ben al 2 keer geweest en moet oppassen dat ik niet val. Want als je moet, dan moet je echt 'rennen'. En die tijd is geweest hoor.:D

Manlief komt aan het koken, da's zeker.:haha:
Eagler

Vesicare

Bericht door Eagler »

Vesicare

Ook ik gebruik dit medicijn. Moest er nachts ook vaak uit.
Bij de uroloog geweest, en kreeg het gewoon voorgeschreven. Hij wist dat ik MS had. Ga er nu 1x per nacht uit, en overdag ook veel minder plassen. En ja ik hou ook vocht vast benen en enkel. Bevalt mij goed, kan nu weer naar mensen toe, want niemand heeft een aangepast toilet.

Zit in rolstoel, kan thuis mezelf redden, grijppaal naast bed en bij het aangepaste toilet.

Moet het wel afbouwen, dus half tabletje per dag . Maar dat moet ik nog, Vesicare 10 mg.

Groe Eagler
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Gisteren heel veel moeten plassen, tot ongeveer 9 uur 's avonds.

Was kapot.

Vannacht evengoed 5x moeten opstaan om te plassen.:(

Voordeel is wel dat mijn enkels/voeten minder opgezwollen zijn. :)

Toch heb ik gevoel dat vesicare beter voor me is, zeker als ik de bijdrage van Eagler lees.

Ik neem vandaag nog één keer die furosemide en dan zie ik wel verder.
Bolletje

Bericht door Bolletje »

Hoi Antoinette, dit probleem heb ik ook eens gehad. Na lang zoeken bleek het ‘m in decafeinne koffiecups te zitten.
Blijkbaar kon mijn maag daar niet goed tegen en reageerde met een overactieve blaas.
Toen ik weer overging naar normale offie die ik ‘s avonds gewoon niet meer dronk, was het over en is het probleem beheersbaar geworden!
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Antoinette;1125655]
Ik neem vandaag nog één keer die furosemide.[/QUOTE]

ik ben neit mee
[url]https://www.apotheek.nl/medicijnen/furo ... furosemide[/url]

furosemide is een plasmiddel als ik dit goed begrijp.
dan lijkt het me vrij logisch dat je veel moet plassen
ansje

Bericht door ansje »

Ik heb alles geprobeerd. VESICARE wat goed hielp de eerste dagen. Maar dan plaste ik niet meer overdag. Wel 9 keer eruit s nachts. Was doodop en kon niet meer poepen. Was volledig geobstipeerd .

Toen Tovias. Zelfde verhaal. Medicatie voor slapen genomen. Kon ik doorslapen. Maar overdag kon ik de deur niet uit.

Ken ondertussen alle gratis toiletten in de buurt.

Toen Emselex. Bleef ik incontinent
Moest luiertje aan. Ook geen oplossing


Wat ik nu doe is alleen water drinken als ik thuis ben en naar het toilet kan. Heb constant inlegbandje aan. Want als ik voel als ik moet plassen is het te laat

Ga niet meer werken dus kan mij regelen hiernaar.

Heb overactieve blaas en retentie


Soldeer 2 x per dag. Zorgt voor minder ontstekingen.

Neem 1 x per week 1 week ciprofloxacine .

Volgens neuro vermindert dit de blaasontstekingen.

Wel slecht voor de darmen. Neem ik dan weer protectie kauwtabletten voor.
ansje

Bericht door ansje »

Heel hard moet Vesicare zijn . Autocorrectie. Pff.
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

[QUOTE=ansje;n469844]
Volgens neuro vermindert dit de blaasontstekingen
[/QUOTE]

[USER="19711"]ansje[/USER] je ik zou eerst is Beginnen met een Bezoekje aan de Uroloog.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik gebruik Detrusitol van Pfizer tot volle tevredenheid, 2x daags een pilletje en je blaas vult zich normaal en als je moet is het dan ook de moeite.
Knillis

Bericht door Knillis »

[USER="19711"]ansje[/USER] bedoel je niet dat je 1 x per dag 1 ciprofloxacine gebruikt als onderhoudsdosering. 1x per week lijkt me heel erg weinig om een blaasontsteking te voorkomen?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp