Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vesicare.

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Antoinette

Vesicare.

Bericht door Antoinette »

Ik moet er 's nachts vaak 6 x uit om te plassen.:moe:

Nu heb ik gelezen dat hiervoor wel eens vesicare wordt voorgeschreven.

Ik ben nogal huiverig voor de negatieve werkingen die dit middel kan hebben.

Wie heeft (positieve) ervaringen met vesicare?
Billy

Bericht door Billy »

Ik. Heb het jaren succesvol gebruikt. Nu gebruik ik Toviaz.

Er zijn veel verschillende soorten. Betmiga, Toviaz, Vesicare etc. Vaak een kwestie van uitproberen of en welke bij jou ook helpt.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Antoinette;1125601]Ik moet er 's nachts vaak 6 x uit om te plassen.:moe:[/QUOTE] wat is de reden is het 1e dat je moet uizoeken?
overactieve blaas, blaas niet volledig kunnen ledigen,...

nog nooit een cystoscopie gehad? :)
kei leuk en leerzaam onderzoek
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb gelukkig urologen gehad die vinden dat je mensen niet onnodig lastig moet vallen met vervelende onderzoeken...

Je kunt ook gewoon naar de huisarts. Tenzij die een reden ziet voor doorverwijzing. Ook je neuroloog kan ze voorschijven.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Billy;1125608]Ik heb gelukkig urologen gehad die vinden dat je mensen niet onnodig lastig moet vallen met vervelende onderzoeken...[/QUOTE]
zonder de oorzaak te kennen is behandelen nu eenmaal lastig. uw zenuwen spelen met uw voeten en ge moet weten hoe het juist zit.

vroeger gingen heel veel ms-patienten trouwens aan blaasproblemen zoals dit ten onder.
blaas niet ledigen, blaasontstekingen, urine kruipt terug naar de nieren en die blokkeren/ontsteken op hun beurt.

ik doe trouwens beide
sonderen om de blaas te ledigen en vesicare om ze te kalmeren.
r_de_ruiter

Bericht door r_de_ruiter »

ik gebruik ook vesicare,mijn blaas is te actief,ik heb geen bijwerkingen gehad,voor mij werkt het goed,soms heb ik het idee dat het tegoed is,namelijk,soms moet 3 x in een uur,en dan hoef ik weer bv 3 uur niet.....
ps,ik heb geen vervelende onderzoeken gehad , aleen een echo onderzoek,duurde nog geen 5 min,daarop zag ze al dat mijn blaas te actief was....
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Bedankt voor de reacties. Onderzoeken heb ik al genoeg gehad (ook de hierboven genoemde). Bij een neuroloog ben ik al zeker 5 jaar niet meer geweest na de diverse blunders die ze gemaakt hebben. Toen ik hen écht nodig had was niemand 'thuis'. Het heeft geen toegevoegde waarde voor mij.

Ik heb nu 23 jaar MS, ben 68 en veel is er niet meer aan te doen.

Ik doe het met mijn HA.

Díe vertrouw ik tenminste. ;)
Billy

Bericht door Billy »

Succes, hoop dat het gaat helpen!
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Mijn HA adviseert me om [B][U]furosemide [/U][/B]te gaan gebruiken; temeer daar ik dikke enkels heb. Een teken dat ik vocht vast houdt.

Overdag dus vaker plassen; vaak ieder kwartier, zei hij.

Ik heb er net eentje genomen en vraag me af hoe dat moet gaan. Ik ben namelijk niet zo snel ter been meer. Ik hoop dat ik het met rollator haal tot de wc voordat het te laat is. :haha:

Nou ja, als het maar helpt en ik eens kan slapen.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Antoinette;1125633]
Overdag dus vaker plassen; vaak ieder kwartier, zei hij.
[/QUOTE]

Mijn hemel. Krijg je dan ook een tegemoetkoming in je waterrekening?
Want ook al gebruik je de spaarknop, je jakkert er zo nogal wat liters doorheen op een dag. :huh:

Maar alle gekheid op een stokje: Ik hoop dat je nu wat beter door kunt slapen, want zes keer er uit op een nacht is niet gezond voor een mens.
Je krijgt geen REM slaap. :ster:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp