Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

3wiel fiets mee in trein?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Aletta

3wiel fiets mee in trein?

Bericht door Aletta »

Ik heb dus een driewielfiets van van Raam. Heerlijk :-)
Maar nu heb ik van de man van Welzorg begrepen dat ik die mee mag nemen in de trein.
Dat lijkt me best handig voor als ik weer eens op vakantie wil gaan.
Maar heeft iemand er ervaring mee, zo'n fiets in de trein?
Geeft dat niet veel gedoe? Vorige week hebben 2 andere passagiers een rolstoel met gebruiker uit de trein gezet omdat ze zelf wouden zitten, maar goed met zo'n verhaal in mijn achterhoofd vraag ik me af of het meenemen van mijn fiets niet veel agressie geeft...
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Mijn driewielfiets van van Raam is te lang om mee te mogen nemen in de trein. Ik heb daarom een driewiel vouwfiets gekocht.
Reisinformatie NS": "Om in de trein, liften en op verrijdbare bruggen te passen mag uw [B]rolstoel of scootmobiel [/B]maximaal 150 centimeter lang, 70 centimeter breed en 137,5 cm hoog zijn (buitenmaten inclusief bagage)."
Aletta

Bericht door Aletta »

Oh, dat is goed te weten.
Dan moet ik dus ander vervoer regelen voor vakantie

Knillis

Bericht door Knillis »

De lengte van een van Raam fiets is inderdaad een beetje een probleem bij het vervoer. Mijn electrische rolstoel maar ook de scootmobiel die ik eerder had passen met gemak in de laadruimte van onze Caddy. Mijn huidige van Raam fiets past er helaas niet in. Mijn man heeft me wel een keer van straat gehaald omdat ik gestrand was met een lekke voorband en we hebben de fiets er wel in weten te zetten maar dan kan de achterklep niet meer dicht. Geen oplossing dus als we de fiets mee zouden willen nemen als we met vakantie gaan. Jammer dus dat zo’n fiets ook niet met de trein mag worden meegenomen.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

De NS treinen zijn zo slecht toegankelijk voor gehandicapten, rolstoelen en scootmobiels. :boos:

Als ik in het buitenland ben, sta ik altijd verbaasd over de toegankelijkheid: terug in Nederland als ik buitenlandse mensen op bezoek krijg, moet ik ze altijd waarschuwen.

Arriva is wel goed toegankelijk: treinen zijn op perron-niveau, en fietsen en rolstoelen hebben ruim de ruimte om neergezet te worden. Behalve dan in de spits, maar dan wil je al helemaal niet in die NS-treinen zitten, volgens mij mag je fiets dan ook niet eens mee.

In juli en augustus mag je fiets altijd gratis mee met de Arriva, omdat de treinen dan rustig zijn. ;)
Spunky

Bericht door Spunky »

de nieuwe sprinters van de NS lijken ook heel toegankelijk voor rolstoelen (heb natuurlijk geen ervaring ermee, dus ''weten'' doe ik het niet).
Met de rollator, vind ik het in elk geval geweldig - ook grotendeels ( :D), perron-niveau en voldoende ruimte om fatsoenlijk te zitten, bij de wc in de buurt.
Met de spits is het altijd lastig in de trein met rollator ook......
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp