Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Yes, Fampyra......

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Jaren geleden heb ik ook de mogelijkheid gehad voor een proef van 2 weken. Dat zou dat 140 euro moeten kosten uit eigen zak, en daarna geen vergoeding, dat zou ik zelf moeten betalen, maar dat kan ik niet.

Die 2 weken heb ik toen niet gedaan, waarom mij blij maken met een dooie muis? Voel je je eerst rot, daarna binnen 3 dagen ga je beter functioneren, en een week later stopt dat weer en voel je je weer K*T.

Waarom jezelf pesten?

Ik ben pas begonnen toen de 2 jaar trial van start ging en ja, de neuroloog waarschuwde mij dat het 'maar' voor 2 jaar was, maar dat het hoogstwaarschijnlijk was dat het wel vergoed zou gaan worden, dat kon toch immers niet anders bij zo'n goed werkend middel?

Ik zou even een jaar wachten tot de vergoeding er wel of niet definitief door is en dan pas aan Fampidrine beginnen, of niet dus....
easyjet

Bericht door easyjet »

@S1m0ne Ik probeer het rationeel te benaderen.

Na deze 2 weken is het voor mij duidelijk of het iets doet of niet.
Ik heb nog niet eerder iets van medicatie geprobeerd.

Als het niets doet, dan kan ik het voorgoed uit mijn hoofd zetten.
Knillis

Bericht door Knillis »

Er wordt gelukkig op vele fronten nog steeds keihard gewerkt om de Fampyra voorgoed terug in het basispakket te krijgen.

Het is veelal niet zichtbaar wat er precies allemaal gedaan wordt maar dat er nog steeds heel veel energie in wordt gestoken door verschillende mensen mogen jullie aannemen.

Succes is natuurlijk nooit gegarandeerd maar er wordt voor "gevochten" tot het uiterste.


@ easyjet:
Twee weken is best kort om precies te kunnen zeggen wat Fampyra met je doet. Het heeft bij mij alles bij elkaar toch wel een week of 4, 5 geduurd voordat duidelijk werd wat er allemaal verbeterde.

Verbetering van het looppatroon was na twee weken wel zichtbaar maar de verbetering van mijn energie heeft echt wel wat meer weekjes in beslag genomen.
easyjet

Bericht door easyjet »

@Knilles

Ik weet het. Maar ik heb geen keus verder. Ik merk het wel en verwacht niets.
Theewater

Bericht door Theewater »

Iemand de weet of er nog ontwikkelingen zijn m.b.t. fampyra?
easyjet

Laatste dag Fampyra voor mij.. Maar het werkt wel degelijk!

Bericht door easyjet »

Laatste dag Fampyra voor mij.. Maar het werkt wel degelijk!

Nieuws » Geen correctie Fampyra-mails Dik-Faber (CU)

Het verzoek van voorzitter Jan van Amstel van MS-vereniging Nederland aan het Tweede-Kamerlid Carla Dik-Faber (ChristenUnie) tot een correctie van haar mails omtrent het medicijn Fampyra, heeft zij tot nog toe onbeantwoord gelaten. Daarbij gaat het in het bijzonder om de rol van de vereniging in het besluitvormingsproces dat heeft geleid tot het vervallen van de vergoeding van het loopmedicijn Fampyra uit de basisverzekering.

Verenigingsleden hebben gemeld dat mevrouw Dik-Faber in reactie op mails onder meer schreef: “Gezien de afspraken die vooraf zijn gemaakt en de mogelijkheid die bijvoorbeeld de MS-vereniging heeft gehad om een verlenging van voorwaardelijke toelating aan te vragen, waarvan geen gebruik is gemaakt, heb ik wel het gevoel dat het proces zorgvuldig is verlopen”. Hiermee suggererend dat MS-vereniging Nederland wat dit betreft een steek heeft laten vallen.

Voorzitter Jan van Amstel heeft haar op zondag 15 april 2018 gemaild dat die informatie “volstrekt onjuist” is. Daarbij heeft hij erop gewezen dat de vereniging in februari 2018, in een reactie op het conceptadvies van het Zorginstituut Nederland waarin het nut van Fampyra niet werd erkend, al heeft gevraagd hierop terug te komen en aan te sturen op een blijvende vergoeding van Fampyra. Hetzelfde verzoek is vervolgens, te weten op 12 maart 2018, gegaan naar de verantwoordelijke minister voor Medische Zorg Bruno Bruins. “Op deze brief met het verzoek tot permanente verlenging van de vergoeding hebben wij tot op de dag van vandaag geen antwoord gekregen”, aldus Jan van Amstel. “Graag verzoeken wij u om onze leden de juiste informatie te verstrekken”. Waarop tot nog toe geen reactie is gekomen.

Het standpunt van mevrouw Dik-Faber kan van belang worden omdat zij deel uitmaakt van de regeringscoalitie.
Theewater

Bericht door Theewater »

Slechte zaak dat er geen reactie gegeven wordt door de politiek op gestelde vragen. Het verbaasd me overigens niets omdat dit een niet heel betrouwbaar kabinet is. Meer een KvL&B ( Kabinet van List & Bedrog)

Ik blijft het diep triest vinden dat degenen die een besluit moeten nemen ons in onzekerheid laten. Waarschijnlijk vinden ze aantal mensen dat nu goede ervaringen heeft met fampyra te klein om er zich druk over te maken en ach dat deze mensen aan kwaliteit van leven moeten inleveren zal ze een biet zijn.

Maar blijven hopen dat er een moment komt dat ze inzien dat het een verkeerd besluit is geweest.
silly1968

Bericht door silly1968 »

[QUOTE=Lanah;1104906]ja,

Brocacef zou voor 30-03-2018 het recept voor het resterende jaar naar je neuroloog sturen, zij moeten het dan weer ondertekend terugsturen naar Brocacef, Brocacef belt je dan daarna om een afspraak te maken voor levering.

Dit heb ik vernomen van de MS verpleegkundige. Ik zelf heb ook nog niets van Brocacef gehoord. Omdat ik nog niet zonder zit, wacht ik het nog maar effe af. Want bij Brocacef zullen ze het ook wel druk hebben.[/QUOTE]

Ik heb gisteren zelf met brocacef gebeld, want ik heb alleen nog de laatste strip voor deze week.
De laatste levering t/m december krijg ik zaterdag geleverd.
De laatste dozen, maar ik blijf hoop houden dat ze het toch overwegen om de vergoeding volgend jaar weer door te zetten.
Knillis

Bericht door Knillis »

Er wordt achter de schermen nog wel steeds heel hard aan gewerkt het tij alsnog te keren Sylvia.

We blijven dus voorlopig nog hoopvol.
MiSsty

Bericht door MiSsty »

Fampyra wordt nog wel geleverd maar door een andere leverancier. Niet meer door Brocacef. Info van neuroloog.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp