Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Yes, Fampyra......

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Billy

Bericht door Billy »

Ik pak nu de 2e 8uur later, bevalt mij een stuk beter! Maar dat is niet echt een antwoord :haha:
Knillis

Bericht door Knillis »

Inderdaad Bolletje er zijn mensen die op advies van hun neuroloog nog extra 4 ap gebruiken maar er zijn ook mensen die op advies van de neuro 3 x per dag fampyra mogen gebruiken omdat 2 x de 24 uur niet “dekt”. Alleen heb ik geen idee wie dat zijn en of dat ook mensen zijn die hier op het forum actief zijn of dat ik die ergens op een facebook site ben tegen gekomen.
Carl

Bericht door Carl »

Ik neem s'ochtends 2 fampyra tabletten. Rond 16 - 17 uur een 4 ap (10 mg).
s'avond neem ik niks meer anders slaap ik niet.
Bolletje

Bericht door Bolletje »

Dit meen je toch niet, Carl? Hoop echt dat je je vergist, want dit lijkt me meer een dosering die hoort bij euthanasie!
Carl

Bericht door Carl »

Jawel hoor! En leef nog steeds.
De 2 fampyra (20 mg) s'ochtends zijn standaard. In de middag vergeet ik de 4 ap (5-10 mg) weleens.
Mijn neuroloog weet ervan. Zolang ik niet boven de 35 mg kom vind hij het prima.

Bolletje

Bericht door Bolletje »

Carl, als het waar is wat je zegt (wat ik trouwens betwijfel!) dan zou ik, als ik jou was een andere neuroloog zoeken. De standaarddosering van Frampyra is 10mg en van 4ap 5mg. Daarnaast is de dosering van Frampyra 1 pil in de ochtend en 1 pil de avond, waarbij er 12 uur dient te zitten tussen beide pillen. De stelligheid waarmee je hier onzin verkondigt Carl, is veronrustend!
Billy

Bericht door Billy »

20mg is veel tegelijk. Ik heb wel ooit de amino opgebouwd naar 10mg en die nam ik om de 3.5 uur zo kwam ik op 40mg per dag.

De fampyra neem ik nu ook om de 8 uur.

Carl

Bericht door Carl »

Ja zeker. Na verloop van tijd neemt de werking van fampyra af.
Ik was na verloop van tijd begonnen met 1,5 fampyra. En sinds aantal maanden 2.
s'avonds neem ik niks anders slaap ik slecht.

Fampyra heeft een verlengde afgifte. 20 mg valt dan wel mee.
Gr
Bolletje

Bericht door Bolletje »

Vreemd verhaal, Carl; Fampyra is pas sinds een paar maanden opgenomen in de basisverzekering en komt pas sindsdien voor vergoeding in aanmerking, of had jij het al veel eerder en betaalde het zelf?
Sorry als ik een beetje TE kritisch ben maar ik vind jou verdacht; de standaardinname van Fampyra is twee per dag, 10mg in de ochtend en 12 uur later weer 10mg. Jij beweert dat jouw innamepatroon de standaard is, maar dat is niet zo!
In het meest gunstige geval ben je slecht geinformeerd en stamt jouw hier gegeven verkeerde informatie uit onwetendheid, maar je komt helaas zelfs op deze site mensen tegen die op niet meer uit zijn dan aandacht
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik vraag me even af of er hier ook een beetje sprake is van wat verwarring? Carl, je neemt toch niet in 1 x 20 mg Fampyra in? Bedoel je niet dat je over de ochtend verspreidt 2 x 10 mg inneemt? Daarnaast neem je later in de middag nog 4 ap en dat moet toch ook met toestemming van je neuroloog want ook die pillen kun je alleen op recept bestellen (maar die moet je dan wel zelf betalen.)

[USER="28080"]Bolletje[/USER], er zijn echt mensen die met goedkeuring/instemming van hun neuroloog 3 x per dag fampyra mogen innemen, dus 3 x 10 mg over 24 uur.

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp