Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hoe hoog moet de voetplaat, van een vastframe rolstoel van de grond af staan?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

1 centimeter kan echt niet, die 2" is een minimale afstand. En als je de voetsteun omhoog doet, is het weer de vraag of je bovenbenen weer niet te hoog boven het kussen uitkomen.
Het klinkt alsof hij niet door een kundig persoon is aangemeten en afgesteld; ik zou echt even contact opnemen met je leverancier, en ze alles opnieuw laten doen. (Het zou zomaar kunnen dat je een totaal verkeerde maat rolstoel geleverd hebt gekregen)
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Jeroen70;n472916]
Ja voor het kantelpunt moest ik wel een torque schroevendraaier gebruiken, maar als de as al nieuw scheef er in staat, en je kan dat duidelijk zien omdat er markeer streepjes bij staan, volgens mij is die nu wel goed, gisteren wel achterover gelazerd maar ik was aan het oefenen op een bureaustoel plaat, die wegschoof [/QUOTE]

als je ooit, in je jeugd, aan een fiets hebt geknutseld is een rolstoel geen probleem, ik heb een kuschall.
vallen hoort er trouwens bij en het belangrijkste is hoofd intrekken als je voelt dat je tegen de grond gaat. balanceren kun je voor je zetel oefenen. Val je achterover dan val je tenminste zacht :).
Willem Jan

Bericht door Willem Jan »

Is de onderbeenlengte wel goed gemeten?

Importeur: [URL]https://www.sunrisemedical.nl/contact-opnemen[/URL]
Jeroen70

Bericht door Jeroen70 »

[QUOTE=Willem Jan;n472944]Is de onderbeenlengte wel goed gemeten?

Importeur: [URL]https://www.sunrisemedical.nl/contact-opnemen[/URL] [/QUOTE]

Jawel en hij zit perfect verder [USER="25485"]1207[/USER] goede tip ja :D of voor een bankstel
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp