Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

trippelstoel op klik PVC en laminaat

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
janne

trippelstoel op klik PVC en laminaat

Bericht door janne »

Wat is jullie ervaring met een trippelstoel op klik PVC en op laminaat? Als je veel met de trippelstoel 'rijdt' gaat het dan niet los zitten op de naden? Een trippelstoel geeft erg veel druk op de wieltjes en is van zichzelf al loodzwaar.
Graag wat ervaringen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb gewoon klik laminaat gehad en ook een vloer van geplakte pvc en op die beide soorten gaf het gebruik van een trippelstoel geen enkel probleem. Ik zou dus denken dat een vloer van klik PVC ook geschikt zou moeten zijn maar daar heb ik ervaring mee (al zou ik in ons volgende huis erg graag een vloer van klik PVC hebben).

Een goede vloeren leverancier kan je vast wel vertellen welke soorten geschikt zijn voor jou en welke eventueel niet. Maar misschien hebben mensen op het forum er zelf al daadwerkelijk ervaring mee.

Succes met het kiezen van je nieuwe vloer.
Klaartje

Bericht door Klaartje »

Ik heb een trippelstoel [B]met [/B]hoepelondersteuning. Erg prettig voor de dagen dat mijn benen niet willen. Wij hebben een vloer met geplakte pvc.

Afgelopen zomer zijn we verhuisd. We keken voor het nieuwe huis wederom naar pvc vloeren. De vloerenwinkel adviseerde ons echt geen klik pvc te nemen, om mogelijk verschuiven tegen te gaan.

Nu hebben we dus wederom geplakte pvc op de vloer.
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Klaartje;n473673]De vloerenwinkel adviseerde ons echt geen klik pvc te nemen, om mogelijk verschuiven tegen te gaan.
.[/QUOTE]

Hmm, dat is jammer want onze volgende woning wordt een huurwoning en daar kunnen we geen pvc in plakken omdat dat er niet meer uit te krijgen is. Hopelijk komt er op korte termijn een alternatief voor ons.
janne

Bericht door janne »

Graag zou ik nog meer reacties willen lezen! Ik denk namelijk dat er genoeg mensen gebruik maken van een trippelstoel.
wilm

Bericht door wilm »

[U]Heb geen [/U]pvc maar gewoon klik laminaat en door trippelstoel is hij ook op plekken wat gaan schuiven
RuudHuizen

Re: trippelstoel op klik PVC en laminaat

Bericht door RuudHuizen »

Ik heb net veel ellende achter de rug met PVC laminaat. Het beste van het beste gekocht. Een maand verder ligt de hele vloer er uit. De fabrikant (Fetim) duikt weg. De cwinkel (Karwei) wringt zich in allerlei bochten om onder de claim uit te komen. Ik heb ondertussen veel mensen uit de branch gesproken. Ik heb er vroeger ook in gewerkt. PVC laminaat nooit doen met een trippelstoel.
Marina

Re: trippelstoel op klik PVC en laminaat

Bericht door Marina »

Dat is balen, RuudHuizen :hmmm: ! Ik hoop dat het je alsnog lukt om (een deel van) het geld terug te krijgen!

Ik heb inmiddels ook een trippelstoel (op proef) en heb een kliklaminaatvloer van een goede kwaliteit (op 1 na beste als ik me niet vergis) gekocht.
Als ik probeer te trippelen met mijn pantoffels aan dan komt er nauwelijks beweging in de stoel. Nu zijn de pantoffelzolen vrij glad (Spaanse sloffen), maar ook op mijn blote voeten lukt het niet goed om me zonder redelijk wat kracht voort te bewegen. Dit lukt enkel met mijn wandelschoenen met sterke profielzolen.

Is dit normaal voor zover jullie hebben ervaren? Zou de vloer wellicht iets te glad zijn (ook al zit er wel profiel op)??
Andra

Re: trippelstoel op klik PVC en laminaat

Bericht door Andra »

Toevallig heb ik ook net een trippelstoel op proef, op een houten vloer. De vloer kan het vooralsnog goed hebben. De ervaring dat het alleen maar met specifiek schoeisel lukt herken ik. Bij mij gaat het alleen met m'n skateschoenen (met rubberzolen), goed voor mijn looks :haha:

En zonder dollen: ook dan vind ik het best een inspannende manier van verplaatsen. Ik betwijfel of dat aan de vloer ligt. Misschien moet het wel wennen? Veel minder lopen en staan bespaart me wel heel veel energie, merk ik, dus ik blijf het proberen.

@Marina, is je trippelstoel wel laag genoeg, met je knieën in een hoek van 90 graden? Ik had eerst een te hoog exemplaar, dat ging voor geen meter! Achteruit lijkt ook makkelijker dan vooruit. Succes ermee!
Marina

Re: trippelstoel op klik PVC en laminaat

Bericht door Marina »

Bedankt, Andra, voor je reactie!

Goed om te horen dat het niet ongebruikelijk is dat een trippelstoel het beste te bewegen is met een bepaald type schoen/zool-materiaal. Zouden gewone gympies net zo goed werken als skateschoenen (al zijn deze minder hip ;) )?

Ik heb ook de ervaring dat achteruit makkelijker gaat dan vooruit.

Over een tijdje spreek ik de ergotherapeut weer en zal dan vragen of zij de stoel te hoog vindt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp