Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

prednison kuur: ja of nee?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Bedankt voor de bijdrages en ervaring tips. En alles tegen elkaar afgewogen.
Kortom: [B]ik heb besloten om het niet te doen.[/B]
Het heeft nu ook geen zin meer. Volgende week ga ik wel terug naar de oogarts.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik heb de vraag over het effect van een predkuur bij een ozo ten opzichte van een andere schub aan mijn neuroloog voorgelegd en die zegt dat er geen verschil is. De reden dat er bij een ozo sneller overgegaan wordt naar een predkuur, is omdat het een invaliderende klacht is. Hoe meer je er door beperkt wordt, hoe meer er een kuur geadviseerd wordt. Voor het uiteindelijke resultaat heeft het verder geen nut.

Maar goed, ik lees en hoor wel vaker dat er verschillende dingen gezegd worden door verschillende artsen.

Overigens is mijn neuroloog erg terughoudend in het voorstellen van een predkuur, terwijl mijn msvk nogal stellig is in "Je moet een kuur".
Ieder advies van een medicus is ook gewoon een advies van een mens. En je moet er dus zelf vooral achter staan.

Voor wat ik er van weet is dat het vooral in het begin van de schub nut heeft een kuur te nemen. Als je al een half jaar last hebt van de klacht(en), dan lijkt een kuur me niet meer zo van toepassing. Maar goed, ik ben geen medicus, alleen maar een mens ;).

Maar je hebt je besluit genomen, zie ik. Dat geeft ook al rust.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Goed dat je een keuze gemaakt hebt antoinette. Ik denk persoonlijk ook dat als een bepaald medicijn je zo tegenstaat, je alle bijwerkingen ook 10x erger ervaart.

Je wilde het al niet in je lijf en als het spul eenmaal erin zit, moet je de hele achtbaan uitzitten.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Zo is het dames. Net zoals Hanna al schreef: mijn MS verpleegkundige zei al gelijk: je [B]moet [/B]een kuur. Kijk, en zoiets moet je net niet tegen een zekere Antoinette zeggen. Ga ik gelijk op mijn achterste benen staan. Of het de juiste beslissing is die ik genomen heb zal de tijd moeten uitwijzen. Maar om met de titelwoorden van mijn autobiografie te spreken.
ZO BEN IK.:D

Ben benieuwd wat de oogarts volgende week te melden heeft.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp