Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

toiletstoel

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Antoinette

toiletstoel

Bericht door Antoinette »

Heeft iemand ervaring met een toiletstoel? Ik moet er iedere nacht een keer of 6 uit om te plassen. Ik loop dan met de rollator over de overloop naar het toilet. Aangezien ik erg slecht ter been ben vind manlief dit niet veilig. Natuurlijk heeft hij gelijk. Als ik mijn evenwicht verlies en val en iets breek...ik moet er niet aan denken.:eek: Nu heeft hij een toiletstoel gekocht. Als ik die stoel zie denk ik...dat werkt nooit. Heeft iemand hier goede ervaringen mee?
Klick

Bericht door Klick »

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het wel zien gebruiken door een ander.
waarom denk je dat het niet werkt?

je kan hem naast je bed neerzetten en dan plassen op de stoel, in de ochtend leeg je (of je man) de schaal/emmer.

er bestaat ook een vrouwen urinaal, maar dat is misschien wat mors gevoeliger..
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[B]Klick[/B], omdat ik me nergens aan kan optrekken. Als ik alleen moet steunen op de armleuningen ben ik bang dat hij om kiept. Enfin... Ik ga hem vannacht uitproberen.;)
Ghost

Bericht door Ghost »

Hoi [USER="19773"]Antoinette[/USER] ,

persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar wel veel gezien bij
cliënten toen ik nog in de thuiszorg werkte.
Het werkt heel eenvoudig (op een comfortabele manier in een emmer plassen)
en is vaak een goede oplossing.
In principe kun je je gewoon met twee handen omhoog duwen op de armleuningen.
Mocht dit in jouw situatie niet gaan is het misschien een optie om de rollator
tegenover je te zetten (op de rem) zodat je je daaraan op kan trekken.