Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Elektrische rolstoel voor binnen.

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Ik krijg een aangepaste elektrische rolstoel. Voor zowel voor binnen als buiten. Ook een nieuwe handbewogen rolstoel omdat deze verouderd is en veel te groot. Dus wat dat betreft is het gesprek goed verlopen. Ze komen met enkele pasmodellen. Wanneer....!! Ik hoef zelf niets bij te betalen.

En dan de nodige aanpassingen in/buitenshuis zodat ik naar buiten kan. Ik moet immers de waranda af kunnen die uit 2 treden bestaat. Daar moeten we zelf voor zorgen.
Jildau

Bericht door Jildau »

Hoop dat je niet afhankelijk bent van het HMC hulpmiddelen centrum welke financiële in zwaar weer verkerem

ik heb een zeer goed ervaring met de Sam met aangepast Jay 3 kussen
wil je aanraden te letten op comfort, goede afmetingen, korte draaicirkel in huis en dat je aan tafel kan zitten!
wens je veel succes , het blijft een persoonlijke situatie
ik moet nu veranderen omdat ik 20 kg gewicht lichter ben geworden en nu zwabberend in de rolstoel hang
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[B]Jildau[/B] Ze belden zojuist over de rolstoel. Binnenkort komt iemand met een proefmodel en kijken of mijn woning geschikt is voor zo'n rolstoel.
p.s. bedankt voor de tips. :aai:
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Mijn woning is niet geschikt voor zo'n rolstoel. Er moet zo ontzettend veel gebeuren. En dat kost bakken met geld. En 'manlief' wil dit niet. Dat is dus je dank na 48 jaar huwelijk waarvan ik 30 jaar keihard gewerkt heb in ons eigen bedrijf. :huilen:
Knillis

Bericht door Knillis »

Heel vervelend voor je Antoinette maar er zal toch zeker wel een goed passende rolstoel zijn waar jij goed in zit en die ook goed te gebruiken is in jouw huis? De rolstoel waar ik in mijn vorige huis goed uit de voeten kon was totaal ongeschikt voor gebruik in en om het appartement waar we nu wonen. De leverancier vond dat de rolstoel wel voldeed maar toen ik voor de zoveelste maal tegen de deurpost van de voordeur botste was ik het zat en heb ik contact gezocht met mijn ergotherapeute. Gelukkig kon zij er voor zorgen dat ik een zeer geschikte totaal andere rolstoel kreeg.

Vraag jouw ergotherapeute maar eens voor advies. Als het goed is heeft zij (of hij) veel kennis van de verschillende rolstoelen die er zijn, ook al zou je uitkomen op een rolstoel die niet in het WMO pakket van jouw gemeente zit. Je hebt toch immers recht op maatwerk zou ik denken?
Antoinette

Bericht door Antoinette »

ik zie het ff niet meer zitten eerlijk gezegd.
Knillis

Bericht door Knillis »

Kan ik me goed voorstellen Antoinette. Op het gevaar af dat je me een zeur gaat vinden zeg ik toch nog een keer dat hulp zoeken het beste is. Sterkte.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Je bent geen zeur Knillis. Ik heb de HA ingelicht. Ik heb de assistente vertelt dat mijn man een levensgroot drankprobleem heeft en dat hij daardoor niet voor rede vatbaar is.

Zo het is eindelijk gezegd waar de schoen wringt.
Knillis

Bericht door Knillis »

Dapper van je dat je dit grote probleem bespreekbaar gaat maken en dan is de huisarts denk ik een heel goede eerste stap. Elke verslaving is een bijna niet op te lossen probleem zolang iemand er zelf niet van overtuigd is dat hij of zij alles kapot aan het maken is. Ik kan voor nu alleen maar zeggen “denk nu vooral even aan jezelf”. Veel sterkte en ik hoop dat er goede hulp komt voor je.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Knillis :aai:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp