Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

vraag over incontinentie luiers

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
r_de_ruiter

vraag over incontinentie luiers

Bericht door r_de_ruiter »

ik heb even een vraagje over luiers,hoe weet je welke maat je nodig hebt??
voor volwassenen uiteraard.
zelfde maat als je ondergoed of gaat dat anders??
Dango

Bericht door Dango »

volgens mij maten XS-S-M-L , tenminste in Duitsland DM

Tenzij je dit vergoed krijgt dan via arts dan gaat dat via apotheek.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik weet niet of dat echt een antwoord op de vraag is, Dango. ;)
Ik heb geen idee, maar iemand anders vast wel!
Billy

Bericht door Billy »

Nee de maat is anders. Vaak kun je op de verpakking zien welke kledingmaat bij welke maat past, of de heupbreedte.

Maar je koopt het zelf? Want de leverancier weet ook welke maat je nodig hebt en stuurt vaak eerst een paar proefverpakkingen.
Fratema

Bericht door Fratema »

TENA heeft recentelijk een enorme verbetering geïntroduceerd. Ik heb zelf Tena ultima en je kunt zelf bepalen hoe strak je ze wil zetten. Op de slip staan ter oriëntatie brede banen stippeltjes en al doende leer je steeds beter wat het beste werkt. Heel belangrijk, zorg dat het echt goed aansluit in de liezen. Niet zo beroerd als je tegen 11 uur lekkage hebt, op je werk of OV

Tegenwoordig red ik het meestal met 4 slips per etmaal.
JudithS

Bericht door JudithS »

Elk ziekenhuis heeft tegenwoordig één of meer continentieverpleegkundigen, zij weten alles van wat er op de markt is, hoe de maten werken etc en hebben alle voorbeeldmateriaal. Veel uitgebreider dan bv een apotheek, die gebonden is aan bepaalde merken. De continentieverpleegkundige kan ook de vergoeding door de zorgverzekeraar regelen, ook niet onbelangrijk!
Billy

Bericht door Billy »

Van de meeste merken kun je online gewoon online een proefpakket krijgen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp