Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Knee booster

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
1207

Re: Knee booster

Bericht door 1207 »

noira schreef: 28 mei 2020, 10:03 Opstappen naast de stoep is handig en beter te doen.
Helaas is niet overal een stoep als je moet opstappen
een vouwbaar opstapje?
Marina

Re: Knee booster

Bericht door Marina »

noira schreef: 28 mei 2020, 10:03 Ik heb een elektrische fiets met lage instap.

Toch moeite met op en afstappen.
Lastig..!
Zou deze zeer lage instapfiets dan misschien iets voor je kunnen zijn?
https://www.vanraam.com/nl-nl/onze-fiet ... en/balance
Met deze fiets kan je steeds met beide benen op de grond komen zonder af te hoeven stappen, maar heb je wel nog genoeg ruimte om je benen te kunnen strekken tijdens het fietsen.

Voldoet zo'n fiets niet voor jou: is het misschien makkelijker voor je om je rechterbeen te heffen vanuit zit dan vanuit een staande positie, bijv. door je been met je armen een beetje op te tillen (doe ik zelf weleens als het heffen moeilijker gaat dan normaal)? Zoja dan zou eventueel een driewieler zoals die van Van Raam wellicht iets kunnen zijn voor je?
https://www.vanraam.com/nl-nl/onze-fiet ... easy-rider

Een opstapje zou misschien ook handig kunnen zijn, maar dat lijkt mij lastiger in het geval je vaak en/of snel moet op- en afstappen (bijv. als je veel stoplichten tegenkomt).
noira

Re: Knee booster

Bericht door noira »

Balance fiets is inderdaad een optie.
Heb ik een poosje geleden een proefritje opgemaakt.

Gisteren heb ik een elektrische step met zitje gekocht. Hij heeft een geel verzekerings plaatje.

Je mag er mee op de stoep. In winkels ed.

Hij wordt aangeprezen als scootmobiel.

Wil toch [ Eigenwijs als ik ben] blijven fietsen.
Een opklapbaar opstapje heb ik ook al aangedacht.

Wel 1 met een touwtje dat ik hem naar boven kan hengelen en in mijn mandje kan doen😄

Iemand ervaring met opstapje?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp