Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hip flexion assist device

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
marbardan

Hip flexion assist device

Bericht door marbardan »

Hallo,

Ik heb gezocht op dit forum, maar kom alleen oude berichten. Weet iemand misschien of dit vergoed wordt en hoe dat werkt en hoeveel ze kosten?
Jrs77

Re: Hip flexion assist device

Bericht door Jrs77 »

Ik heb hem eens getest. Voor mij had het geen toegevoegde waarde, maar dat kan voor jou natuurlijk anders zijn.
Ik zie dat ze hem hier verkopen:
https://www.lothfabenim.nl/producten/or ... ist-device
Je kan ze vast bellen voor een prijs. Soms worden dit soort hulpmiddelen uit een aanvullende verzekering vergoed, meestal niet uit het basispakket. Maar ook daarvoor kan je het beste met je verzekering bellen.
marbardan

Re: Hip flexion assist device

Bericht door marbardan »

Dank je wel. Ik heb inmiddels n afspraak bij n revalidatie centrum in Utrecht voor de aanvraag. Ik ben benieuwd.
Sara

Re: Hip flexion assist device

Bericht door Sara »

Er staat een artikel over dit apparaat op MSweb:

https://www.msweb.nl/magazine/02-2020/h ... problemen/

Benieuwd, @marbardan, of het voor jou iets kan betekenen!
marbardan

Re: Hip flexion assist device

Bericht door marbardan »

Nou de 23ste krijg ik ze aangemeten. Zo spannend. Alleen lees ik nu weer verhalen dat het lastig is net naar de wc gaan, broek uit trekken enzo. Ik heb daar dus ook last van door de ms, (lees ontlastingincontinent) maar goed we gaan het zien.
Christian

Re: Hip flexion assist device

Bericht door Christian »

marbardan schreef: 11 jul 2020, 10:49 Nou de 23ste krijg ik ze aangemeten. Zo spannend. Alleen lees ik nu weer verhalen dat het lastig is net naar de wc gaan, broek uit trekken enzo. Ik heb daar dus ook last van door de ms, (lees ontlastingincontinent) maar goed we gaan het zien.
En hoe bevalt het?
marbardan

Re: Hip flexion assist device

Bericht door marbardan »

Hoe het bevalt weet ik nog niet, de standaard elastieken zijn heel erg kort of ik heb hele lange benen. Woensdag krijg ik andere, langere elastieken. Wat ik er voor nu mee gelopen heb merk ik wel al verschil. Ik hou jullie op de hoogte
marbardan

Re: Hip flexion assist device

Bericht door marbardan »

Nou ik gebruik ze dus niet. Wat een ellende met naar de wc gaan. Ik moet gemiddeld 5 tot 7 keer in de ochtend en dan iedere keer dat ding los maken en weer vastmaken, zo vermoeiend en zeer lastig als je geen evenwicht hebt en niet lang kan staan.

Ik heb ze nog wel, maar liggen in een hoek.
Christian

Re: Hip flexion assist device

Bericht door Christian »

Jammer....maar bedankt voor je reactie.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp