Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

WMO consulent

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
AngelNoa

Re: WMO consulent

Bericht door AngelNoa »

mijn contact met MEE was 8 jaar geleden ronduit waardeloos...maar ook dat moet nu wachten...teveel in prive-sfeer gaande
Marina

Re: WMO consulent

Bericht door Marina »

[mention]AngelNoa[/mention] Ik dacht dat ze bij St. MEE veel met vrijwilligers werken en die wisselen ook, dus je hebt best kans dat een volgende ervaring daar positiever verloopt.

Bij MEE Rotterdam Rijnmond zag ik goede recensies staan op Google, dus misschien is er in die 8 jaar dan wel het een en ander veranderd. (Ik neem tenminste aan dat je daar dan terecht komt gezien je woonplaats ;) .)

Van de website: "MEE ondersteunt mensen met een beperking zodat zij mee kunnen doen in de samenleving. Wij helpen onze cliënten (weer) grip op hun leven te krijgen, onder andere door het versterken van de eigen kracht en het vergroten van de zelfredzaamheid. Daarnaast zetten wij onze kennis en ervaring in om de samenleving beter in te richten voor mensen met een beperking."

"Onafhankelijke clientondersteuning
Onafhankelijke cliëntondersteuning betekent dat er altijd iemand is waarbij u terecht kunt met uw vraag over bijvoorbeeld ondersteuning, zorg, jeugdhulp, onderwijs, welzijn, wonen, werk of inkomen. Iemand waarvan u zeker weet dat die u – alleen in uw belang – kan ondersteunen. Iemand die de weg kent en veel kennis heeft.

Bij vragen over zorg en welzijn kunt u terecht bij organisaties die u steunen. In Rotterdam zijn dat de VraagWijzer, Centraal Onthaal en het Jongerenloket van de gemeente Rotterdam. Zij doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen.

Het kan voorkomen dat u vragen heeft die u toch liever met een onafhankelijke ondersteuner bespreekt. Of dat u er samen niet uitkomt en graag iemand meeneemt naar een gesprek. Daarvoor kunt u bij óns terecht. Wij zijn onafhankelijke cliëntondersteuners.

Wij luisteren, denken met u mee en helpen u met uw vragen over zorg, welzijn, jeugdhulp en werk. Wij werken onafhankelijk van de gemeente, het zorgkantoor en zorgverleners. We gaan zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw persoonsgegevens.


WAT KUNNEN WIJ VOOR U DOEN?

Wij ondersteunen u op een manier die past bij u en uw situatie, zodat u daarna weer zelf verder kunt. Wij kunnen het volgende bieden:

› Informatie en advies;

› In kaart brengen van uw situatie en de mogelijkheden;

› Opstellen van een plan van aanpak;

› Voorbereiden van of aanwezig zijn bij (keukentafel)gesprekken;

› Ondersteunen bij klachtgesprek of –procedure.



GRATIS ONDERSTEUNING

De onafhankelijke cliëntondersteuning is gratis voor inwoners van de gemeente Rotterdam.


HOE VIND IK EEN ONAFHANKELIJKE CLIËNTONDERSTEUNER?

Wilt u gebruik maken van onafhankelijke cliëntondersteuning of wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op. Tel: 010 307 64 50, E-mail: advies@rotterdamondersteunt.nl

Voor praktische ondersteuning kunt u ook terecht in de Huizen van de Wijk. Daarnaast zijn er verschillende organisaties in Rotterdam, zoals ouderenbonden

en cliëntenorganisaties waar u ook terecht kunt met vragen of problemen.


De onafhankelijke cliëntondersteuning is een samenwerking tussen Adviespunt Zorgbelang, MEE Rotterdam Rijnmond en het Basisberaad.



Waar kan ik terecht?

U kan terecht via 010 3076450 of via advies@rotterdamondersteunt.nl

U kunt ook rechtstreeks een vraag stellen aan de onafhankelijke cliëntondersteuner.


Er zitten ook cliëntondersteuners in het wijkteam in mijn buurt. Wat is het verschil?

Sommige gemeenten hebben een wijk- of gebiedsteam in uw buurt. In deze teams zitten hulpverleners van verschillende organisaties. In Rotterdam, Schiedam, Barendrecht, Albrandswaard, Ridderkerk, Krimpen aan den IJssel zitten daar ook cliëntondersteuners van MEE in. In Lansingerland heeft MEE nog een eigen vestiging. In Rotterdam, Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk heeft MEE aparte onafhankelijke cliëntondersteuners. Voor alle cliëntondersteuners (zowel de onafhankelijke cliëntondersteuners als de cliëntondersteuners van MEE die in een wijkteam zitten geldt dat zij geen belang hebben bij een bepaalde zorgaanbieder. Wel kan deze cliëntondersteuner u helpen om een aanvraag te doen. De cliëntondersteuners gaan altijd uit van uw belang en kijken samen met u wat het beste is in uw situatie.

In veel gemeenten kunt u zelf kiezen of u naar het wijkteam gaat met uw vraag of liever iemand buiten het wijkteam spreekt. U kunt dan rechtstreeks contact opnemen met een cliëntondersteuner van MEE. In Rotterdam kunt u niet rechtstreeks terecht bij een wijkteam. U moet naar een van de 14 Vraagwijzers in de stad.

De onafhankelijke cliëntondersteuner zit niet in het wijkteam. Deze cliëntondersteuner kan ook met u mee gaan naar een gesprek met het wijkteam, zodat u nooit met één en dezelfde persoon te maken heeft.

Wat kan mij helpen in het gesprek met instanties?

In de wet staat dat iedereen er recht op heeft om een cliëntondersteuner mee te nemen naar een gesprek. Met bijvoorbeeld de gemeente, een wijkteam, het CJG of het UWV. De cliëntondersteuner kan u bijvoorbeeld helpen om uw situatie op een rijtje te zetten en goed onder woorden te brengen. Ook kan de cliëntondersteuner u helpen om het gesprek samen voor te bereiden.

Ook heeft MEE de checklist 'Op gesprek' die u kan helpen in de voorbereiding op een gesprek met instanties."



Sterkte en succes!
AngelNoa

Re: WMO consulent

Bericht door AngelNoa »

bedankt voor je verhaal, ik kan nu even niks met die lange lap tekst. Zoals ik al aangaf; ik ben nu met andere dingen bezig. Voor mijzelf en familie (ziekenhuis opname schoonzus, zelf onderzoeken e.d.). Ik laat het dus voorlopig even hierbij.
Marina

Re: WMO consulent

Bericht door Marina »

[mention]AngelNoa[/mention] Ik had het begrepen hoor, dat je je daar nu niet mee bezig kunt houden i.v.m. prive zaken.
Ik twijfelde ook of ik het zou doen, maar toch die lange lap tekst ;) maar geplaatst voor het moment dat je er (hopelijk) wel aan toe komt en hopelijk een wat positievere indruk te krijgen van MEE en weet te hebben van het bestaan van onafhankelijke clientondersteuning (ook bij werk en inkomen).

Nogmaals sterkte met alles!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp