Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Looptest fampyra

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
tracy

Looptest fampyra

Bericht door tracy »

Ik moet volgende week een looptest doen ivm mogelijk gebruik van fampyra.
Wie kan mij aangeven wat ik kan verwachten? Wat moet je doen bij een looptest?
Met de antwoorden kan ik mij wat beter voorbereiden. Wel spannend allemaal.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Looptest fampyra

Bericht door Toeter »

Je moet binnen zoveel minuten een aantal keer heen en weer lopen.

Bij mij deden ze het op de gang. Tot de deur en weer terug. En dan houden ze bij hoe vaak je dat kan.

Het heeft qua test weinig om het lijf. Misschien hebben anderen nog aanvullingen.
Billy

Re: Looptest fampyra

Bericht door Billy »

Bij mij telden ze hoelang ik over 6m doe.

En de volgende x moet je 20% sneller lopen, dus doe op je gemak 😉
Jrs77

Re: Looptest fampyra

Bericht door Jrs77 »

Het is de Timed 25-Foot Walk test (T25FW), omgerekend dus 7.62 meter ;)
Althans, dat is wat officieel is vastgelegd om voor vergoeding in aanmerking te komen; grappig dat elk ziekenhuis daar weer een eigen invulling aan geeft.

Ik moest dat bij de neuroloog doen; nogal onhandig omdat ik zelf een rollator mee moest nemen (en ik zit in een rolstoel ;))

Maar de tweede moet (met Fampyra) inderdaad 20% sneller zijn dan de eerste zonder Fampyra.
Rustig aan doen bij de eerste test dus ;)
Billy

Re: Looptest fampyra

Bericht door Billy »

Ik heb mijn rolstoel als rollator gebruikt.
Jrs77

Re: Looptest fampyra

Bericht door Jrs77 »

Billy schreef: 10 okt 2020, 05:48 Ik heb mijn rolstoel als rollator gebruikt.
Ik kan eigenlijk alleen met een armschaalrollator kleine stukjes lopen, en alleen op een volledig vlakke vloer; niet functioneel dus. Die rollator moest ik bij mijn fysiotherapeut lenen, en naar het ziekenhuis zien te krijgen. De nieuwe ingang van het (nieuwe) ziekenhuis is een drama; het pad vanuit de parkeergarage loopt net te stijl omhoog. Dat is met een rolstoel al lastig als je niks bij je hebt, en niet te doen als je iets mee moet nemen. De terugweg zou helemaal hilarisch worden :haha:
tracy

Re: Looptest fampyra

Bericht door tracy »

Dank voor jullie reactie. Ik loop nu met een stok en kan geen lange stukken meer lopen. Dan ontzettend moe. We zullen zien. De neuroloog kwam zelf met de suggestie. Wel gaf de neuroloog aan dat ongeveer een derde geen baat had of behoorlijke bijwerkingen had. We zullen zie.
Billy

Re: Looptest fampyra

Bericht door Billy »

Jeetje zeg jrs 😂

Jammer dat ze niet even een rollator van de afdeling voor je konden lenen!

Ik had met looptest 1 net ruim een uur in de taxi gezeten, nog langer voor de afspraak... Ik was zo stijf dat ik er volgens mij iets van 28 seconde over deed ☺️
Jrs77

Re: Looptest fampyra

Bericht door Jrs77 »

Na mijn eerste tijd van 1 minuut en 4 seconden ging mijn tijd met Fampyra naar 24 seconden ;)
Ik heb voorgesteld om er een olympische afstand van te maken ;)
Billy

Re: Looptest fampyra

Bericht door Billy »

Dan viel het wel mee bij mij ☺️

Overigens vind ik 4 amino veel fijner. Dat heb ik 6 jaar vergoed gekregen. Het is goedkoper, maar helaas krijg ik dat niet meer.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp