Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Verdikking in huid na Plegridy spuiten

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Anique

Verdikking in huid na Plegridy spuiten

Bericht door Anique »

Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of er anderen zijn die hier ook last van hebben en zo ja hoe lang duurde het voordat het weer weg trok.

Ik sluit sinds Maart Plegridy, dit gaat goed, het spuiten vind ik geen probleem.
Bij mijn vorige spuit is er een harde bult ontstaan. Ik heb hier over de ms verpleegkundige benaderd. Zij geeft aan dat dit wel weer weg gaat.
Ik heb het nu 3 weken en is nog steeds pijnlijk. Zijn er meer mensen die dit gehad hebben? Hoe lang duurde het voordat het wegtrok? Hebben jullie tips om het te voorkomen?
Dango

Re: Verdikking in huid na Plegridy spuiten

Bericht door Dango »

ik heb het ook geprobeerd , zelfs met de start (lagere) dosis had ik last van grote rode warme en harde plekken.

Ik ben er na 4 weken mee gestopt , maar dat wil niet zeggen dat het voor jou niet zou kunnen werken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Klick

Re: Verdikking in huid na Plegridy spuiten

Bericht door Klick »

ik ken plegridy niet, ik heb zelf wel rebif gespoten..
daar had ik ook spuitplekken van. soms hard soms blauw, bijna altijd rood.
soms bleven ze 6 weken zitten. geen idee of het vergelijkbaar is.
weazle

Re: Verdikking in huid na Plegridy spuiten

Bericht door weazle »

Ik gebruik inmiddels 5 jaar plegridy en altijd last van rode warme plekken. Omdat ik dat bij m'n buik en billen te vervelend vond spuit ik alleen in mijn bovenbenen. Netjes afwisselend links en rechts zodat ieder been 1x in de 4 weken aan de beurt is. Na 4 weken is de plek bijna weg en begint de pret weer opnieuw. Hierdoor groeit er op de spuitplekken ook geen haar meer.
Ik smeer deze plekken wel dagelijks in met lotion zodat de plekken niet te hard worden, ook helpt het tegen teveel jeuk.
Sara

Re: Verdikking in huid na Plegridy spuiten

Bericht door Sara »

Voor de mensen bij wie die plekken té veel narigheid geven: Avonex is hetzelfde spul, alleen spuit je dat iets dieper, waardoor je veel en veel minder huidproblemen krijgt.

Je spuit wel ieder week ipv eens per twee weken, maar wellicht toch de moeite waard om met je neuroloog te overleggen.
weazle

Re: Verdikking in huid na Plegridy spuiten

Bericht door weazle »

Ik ben wel aan het overwegen om weer terug te gaan naar Avonex. Ben destijds overgestapt omdat tweewekelijks spuiten wel aantrekkelijk was en omdat het spuiten zelf minder pijnlijk is. Ook is het bij plegridy minder erg als je je spuitmoment een paar dagen verschuift.
Ik vond het ontspannen van de spieren bij het spuiten van Avonex lastig en als je in je een gespannen beenspier spuit voel je dat goed.

Uiteindelijk heeft ieder medicijn wel nadelen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp