Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rolstoelgeschikte keuken

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Fratema

Rolstoelgeschikte keuken

Bericht door Fratema »

Hoi allemaal.
Wij zijn weer eens druk bezig met plannen maken. We gaan onze hypotheek oversluiten omdat de rente echt superlaag is, 1,6% en omdat we nog wel wat wensen hebben voor het verbeteren van ons huis. Een van die wensen is het vervangen van de keuken. Die is oud en versleten. En nogal onpraktisch voor mij. Ik kan bijna nergens bij.

Ik zie op internet ook afbeeldingen van keukenbladen waar je met je benen onder kunt rijden. Kennen jullie dat? Hoe bevalt het? We proberen ook de WMO erin te betrekken, voor advies en een zakje geld. Maar ook jullie tips en ervaringen zijn zeer welkom. Ken je deskundige leveranciers? Hoe gaat zoiets? Ik hoor het graag!

Groetjes, Frans
Sara

Re: Rolstoelgeschikte keuken

Bericht door Sara »

Hi Frans,

het is lang geleden, maar voor m'n schoonmoeder hebben we een (eenvoudige) keuken met laag onderrijdbaar blad uitgezocht bij Pronk (pronkergo.nl). Wij werden blij van hun advies in ieder geval.

M'n beperkte eigen ervaring met die keuken (als we op bezoek waren): weinig bergruimte omdat ze de rijruimte nodig had, en het onhandig ondiepe spoelbakje.
Fratema

Re: Rolstoelgeschikte keuken

Bericht door Fratema »

Dank je! Ik denk dan..... hier wordt je niet blij van. Maar we hebben tijd
shandy49

Re: Rolstoelgeschikte keuken

Bericht door shandy49 »

Fratsenmaker,
(Dit kreeg ik als suggestie op Fratema )

Een ergotherapeut zit in het basispakket en komt bij je thuis advies geven.
Die weet ook alle wegen richting WMO/gemeente enz.

Voor ik ging verhuizen is ze met mij door de tekeningen en later door het afbouwproject gelopen.
Ik heb een ruime keuken zodat ik als het nodig is de kastjes achter mij kan plaatsen en de benen onder het aanrechtblad kan proppen.

Een hoog/laag heb ik geprobeerd bij de revalidatie maar ik was niet erg blij mee, ik ben lang en zou toch altijd een hoge stand gebruiken.
En mijn trippelstoel kan erg hoog 😸

Succes met de zoektocht en een goed weekend.


Piet
Knillis

Re: Rolstoelgeschikte keuken

Bericht door Knillis »

Ik heb tot nu toe twee keer een onderrijdbare keuken in een eigen huis laten plaatsen. Beide keren hebben wij de keuken samen met de “keukenboer” samengesteld.

We hebben vast nog wel de nodige documentatie, tekeningen en misschien ook nog wel wat foto’s liggen om je een beeld te kunnen geven van met name de keuken die we in ons laatste koophuis lieten zetten.

Dat was een keuken waar ik heel veel plezier en gemak van heb gehad en misschien zitten daar voor jouw nieuwe keuken wel wat handigheidjes/tips bij.

Stuur me maar een prive berichtje mocht je meer willen weten. Het bij elkaar zoeken van wat we hebben zal even wat meer tijd vragen omdat ik nog heel erg weinig energie heb na flink ziek (geen corona) te zijn geweest en maar gelukkig weer aan het opkrabbelen ben.

Misschien kun je in een vroeg stadium een ergotherapeut inschakelen die vaker te maken heeft gehad met keuken aanpassingen.

Succes met alle voorbereidingen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp