Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vergoeding eigen bijdrage WMO

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
leeuwtje-nl

Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ontvang sinds kort huishoudelijke hulp via de WMO, dus ben hier nog niet zo in thuis. Nu zie ik bij VGZ dat je met een aanvullende verzekering (die ik heb) een volledige vergoeding van de eigen bijdrage krijgt. Gaat dat dan om die 19€ per maand? Of is dat weer een ander bedrag? En is dat dan ook weer hetzelfde als je abonnementstarief?
Jrs77

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Jrs77 »

Ik heb nog nooit gehoord dat de eigen bijdrage aan de WMO kan worden vergoed vanuit de zorgverzekering. (Het lijkt me ook niet echt logisch) Op de site van VGZ kan ik bij vergoedingen niks over WMO vinden; waar had je dat gezien?
Billy

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Billy »

Klopt, ik krijg deze ook helemaal vergoed met mijn collectieve zorgverzekering via de gemeente.

Ik maak een foto van de factuur in de app, dus net zoals andere facturen

Ook zijn er gemeente die de eigen bijdrage vergoeden. Dat is hier helaas niet.
leeuwtje-nl

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door leeuwtje-nl »

Gevonden in het vergoedingenoverzicht van VGZ, is een PDF en kan ik hier niet plaatsen. Zowel in 2020 als in 2021 staat het erbij.

Billy, dus die 19€ per maand krijg jij gewoon vergoed? Wauw, dat zou echt top zijn!! Declareren gaat heel makkelijk bij VGZ, maar ik wil wel graag weten of ik dit goed heb begrepen. Zowel gemeente als WMO als CAK melden dat dit je eigen bijdrage is, maar nooit geweten dat dat onder een verzekering kan vallen!
AngelNoa

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door AngelNoa »

klopt, is bij mij ook zo. Jebetaald die 19 euro en kunt hem daarna declareren bij VGZ.
leeuwtje-nl

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door leeuwtje-nl »

Top, dank voor jullie bevestigingen!!
Billy

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Billy »

Ik krijg ook nog het eigen risico voor het zittend ziekenvervoer vergoed.

Ik heb wel het duurste aanvullend pakket van mijn gemeente. Dat gebeurd automatisch, dus dat hoef ik niet te declareren.
leeuwtje-nl

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb net mijn nota's vanaf september ingediend. Ik zit ook collectief via de gemeente, en heb dat pakket "compleet met eigen risico". Behalve "zonder eigen risico" zijn er toch geen opties? Ik heb gelukkig nog geen ziekenvervoer nodig, maar goed om zulke dingen even in het oog te houden! Dat van de WMO ontdekte ik ook echt per toeval, omdat ik iets anders zocht.
Klick

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Klick »

nooit geweten dit, is het alleen bij vgz of ook bij cz of zilverenkruis?
Billy

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Billy »

Ik zit bij CZ.

Heb het jaren geleden wel ooit vermeld op dit forum. Kwam er toen ook toevallig achter... Maar niet iedereen komt hier al jaren. Dus goed dat het nu weer naar boven komt!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp