Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vergoeding eigen bijdrage WMO

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jrs77

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Jrs77 »

leeuwtje-nl schreef: 18 dec 2020, 07:44 Eigen risico van de zorgverzekering wordt niet vergoed hoor, dat is (in mijn geval) maandelijks meeverzekerd, zodat je het bedrag over een jaar kunt spreiden.
Helder! Dat gespreid betalen van het Eigen Risico kan ik gelukkig ook bij mijn zorgverzekering; je kan aan het beging van het jaar aangeven dat het toch volledig wordt gebruikt.
leeuwtje-nl

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door leeuwtje-nl »

Wauw, vandaag al mijn nota's uitbetaald gekregen! Dus ja, dit is zeker de moeite van het uitzoeken waard als je collectief verzekerd bent!
AngelNoa

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door AngelNoa »

ter info; ik lees juist op nu.nl dat per 2023 dingen gaan veranderen mbt collectief verzekerd zijn. Nog ver weg maar ik wilde het maar vast gezegd hebben. Hoe of wat precies zal de tijd ons leren...
leeuwtje-nl

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik moest wel even zoeken naar deze info, en vond een artikel van september. Bedoel je dat? Dit gaat wel vooral over werkgevers, en verder staat er erg weinig informatie in. Maar vermoedelijk heb jij een recenter artikel gezien?
Billy

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Billy »

Dat ging inderdaad over de collectieve zorgverzekeringen met kortingen, heb dat toen ook gelezen.

Ga er alsnog vanuit dat ze niet deze bedoelen.
Billy

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Billy »

Dank je wel!
Jrs77

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Jrs77 »

AngelNoa schreef: 19 dec 2020, 07:35 ter info; ik lees juist op nu.nl dat per 2023 dingen gaan veranderen mbt collectief verzekerd zijn. Nog ver weg maar ik wilde het maar vast gezegd hebben. Hoe of wat precies zal de tijd ons leren...
Dat gaat om de 'collectiviteitskorting', waarmee je een korting van tussen de 5 tot 10% krijgt op de basisverzekering als je bij 'een collectief' bent aangesloten. Op internet kan je oneindig veel collectieven vinden (een zelfde werkgever hebben, in een gemeente wonen, zelfde sport doen of zelfde hobby hebben) waar je je altijd bij kan aansluiten. Iedereen kan dus die korting krijgen, tenzij je niet de moeite doet om het op te zoeken. Daarmee is het een sigaar uit eigen doos geworden; iedereen moet bijv. 7% extra betalen, tenzij je dat als korting terug vraagt.

Daarmee stoppen, en niemand die paar procent extra laten betalen, is dus een vrij logische stap.
Billy

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Billy »

Maar het gaat er voor al om dat die korting nep is.

Ik heb dat vorig jaar voor mijn moeder uitgezocht, zo jammer dat ik het screenshot niet meer heb... Ja die korting kreeg ze, maar wel op hogere bedragen 😉
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp