Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vergoeding eigen bijdrage WMO

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Klick »

helemaal top 👍
toch nog n kerstpakket :haha: :haha:
leeuwtje-nl

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door leeuwtje-nl »

:haha: Zo voelt het haast wel, haha!
Billy

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Billy »

En weet niet hoelang je al bij de gemeente verzekerd bent? Meestal kun je een paar jaar terug declareren
leeuwtje-nl

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb pas sinds september WMO, dus dat feest gaat helaas niet door. ;) Maar wellicht voor anderen nog zinvol!
Jrs77

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Jrs77 »

Heeft iemand dan een link naar de vermelding bij de vergoedingen van de zorgverzekering? Of een link naar de pdf? Of is het alleen bij zorgverzekeringen via de gemeente?
Billy

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Billy »

Ik denk dat laatste, het is ook niet bij iedere gemeente zo.

Maar ik denk het, weet het dus niet zeker. Bij gezondverzekerd.nl kun je de polissen van gemeenten zien
leeuwtje-nl

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door leeuwtje-nl »

Het gewone pakket van VGZ heeft het niet, ik zie het alleen staan bij de collectieve verzekering van mijn gemeente. (En dat is dus sowieso VGZ, een andere keuze heb ik niet in mijn gemeente.)

Als je op google zoekt naar "vgz gemeentepakket compleet 2021 wmo", dan kom je ergens een PDF tegen. Bovenaan pagina 9 staat dan de tekst over de WMO. Maar dit is dus alleen VGZ collectief. Van andere verzekeraars weet ik het niet.
Jrs77

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Jrs77 »

Het zou erg interessant zijn; zowel het eigen risico van de zorgverzekering als de eigen bijdrage van de WMO worden door de gemeente betaald. Dat scheelt zo 50 euro per maand, dus 600,- per jaar! Helaas heeft mijn gemeente er een inkomensgrens aan gekoppeld :(
Billy

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door Billy »

Helaas doet mijn gemeente dat dus niet, het eigen risico...

Ik ben ook duurder uit met deze verzekering dan dat ik zelf altijd was. Maar de vergoedingen zijn veel ruimer.

Balen dat je er niet voor in aanmerking komt Jrs.
leeuwtje-nl

Re: Vergoeding eigen bijdrage WMO

Bericht door leeuwtje-nl »

Eigen risico van de zorgverzekering wordt niet vergoed hoor, dat is (in mijn geval) maandelijks meeverzekerd, zodat je het bedrag over een jaar kunt spreiden. Maar dat moet je dus wel gewoon zelf betalen. Het gaat alleen om het eigen risico voor de WMO, maar dat is natuurlijk ook al ruim 200€ per jaar!

Voor een collectieve zorgverzekering via de gemeente is inderdaad een inkomensgrens, die is puur voor mensen met een minimum inkomen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp