Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

medicijn dat in Scandinavië gegeven wordt

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
MiSsty

medicijn dat in Scandinavië gegeven wordt

Bericht door MiSsty »

vraag las hier over een medicijn dat aan mensen met MS voorgeschreven wordt. Kan het niet meer terug vinden.
Kan iemand mij vertellen hoe het heet en waar voor het dient?
bij voorbaat dank
MiSsty
MiSsty

Re: medicijn dat in Scandinavië gegeven wordt

Bericht door MiSsty »

nee geen Tolpa het staat hier op MS web
Nessa

Re: medicijn dat in Scandinavië gegeven wordt

Bericht door Nessa »

Ik heb mijn hoofd echt op je vraag zitten breken.... Het lastige is namelijk dat Scandinavië geen land is, terwijl toelating van medicijnen juist per land geregeld is.

Nu bestaat Scandinavië uit 3 landen, Noorwegen, Zweden en Denemarken.

Zoeken op dit forum op die landen levert wel resultaat op: stamceltherapie, viewtopic.php?f=12&t=6629&p=6629&hilit= ... eden#p6629
En Rituximab,
viewtopic.php?f=21&t=6925&hilit=Rituximab

Als dit niet is wat je bedoelt, weet ik het ook niet meer :weetniet:
MiSsty

Re: medicijn dat in Scandinavië gegeven wordt

Bericht door MiSsty »

gevonden het heet retuximap
Knillis

Re: medicijn dat in Scandinavië gegeven wordt

Bericht door Knillis »

Retuximab is een vorm van immuuntherapie. Wordt bij verschillende auto immuunziekten voorgeschreven. Mijn man kreeg dit medicijn (samen met chemo) 1 x per maand gedurende 6 maanden toegediend omdat hij chronische lymfatische leukemie heeft die op dat moment actief geworden was.

Wanneer Retuximab wordt ingezet bij mensen met MS weet ik niet. Het is een vrij heftig medicijn met de nodige bijwerkingen.
Nessa

Re: medicijn dat in Scandinavië gegeven wordt

Bericht door Nessa »

Knillis schreef: 03 jan 2021, 08:22 Wanneer Retuximab wordt ingezet bij mensen met MS weet ik niet. Het is een vrij heftig medicijn met de nodige bijwerkingen.
Niet, Rituximab wordt niet gebruikt bij MS. Het is namelijk niet goedgekeurd voor MS. In het draadje dat ik postte over Rituximab, legt Jrs77 dat uit. Hij noemt ook de alternatieven.

Een hele zoektocht voor niks dus eigenlijk, maar wel fijn dat ik met mijn antwoord op de vraag van MisSty op het juiste spoor zat.
Knillis

Re: medicijn dat in Scandinavië gegeven wordt

Bericht door Knillis »

Sorry Nessa, had nou net het stukje dat je bedoelt over het hoofd gezien. :bedankt:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp