Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Otto Bock orthese

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Willem Jan

Otto Bock orthese

Bericht door Willem Jan »

Heeft iemand ervaring met een carbon enkel-voet orthese van Otto Bock?

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar, wat hopelijk wel weer wat 'normaler' wordt.
Jrs77

Re: Otto Bock orthese

Bericht door Jrs77 »

Dag Willem Jan,

Ik heb een paar vrschilllende carbon EVO's in bruikleen gehad, ook van Otto Bock.
Er zijn veel verschillende modellen, bijvoorbeeld met steunpunt voor of achter, en verschillende soorten en sterkte van vering/swing. Welke voor jou het beste werkt, moet je heel goed laten bekijken en aanmeten door een revalidatiearts of orthopedisch instrumentmaker.

Otto Bock is een van de grootste leveranciers, en maakt goede kwaliteit EVO's.
Willem Jan

Re: Otto Bock orthese

Bericht door Willem Jan »

Beste Jrs77,

Bedankt voor je snelle reactie. Zelf gebruik ik ruim 15 jaar een evo, oriënteer mij nu op vervanging en gebruikte daarvoor al kortdurend de WalkOn van Otto Bock. Deze beviel mij prima, dunne voetplaat, veer aan zijkant aangebracht, licht en stug. Helaas is mijn revalidatiearts niet enthousiast. De carbon voetplaat zou niet geschikt zijn voor ongevoelige voeten. De kans op wondjes aan de voetzolen is, volgens haar, bij een carbon voetplaat groot.Zelf zie ik het probleem niet, aangezien ik toch nooit meer dan 50 meter op een dag loop. Ik verplaats mij voornamelijk in een rolstoel. Misschien heb jij ook minder of geen gevoel in je voeten. Als dit zo is, herken jij dit probleem? Ben jij op op zo'n mogelijk probleem attent gemaakt? Ben benieuw naar je reactie. Met vriendelijke groet, Wim.
Jrs77

Re: Otto Bock orthese

Bericht door Jrs77 »

Dag Wim,

Door je reactie komen twee namen van EVO's die ik geprobeerd heb binnen: de WalkOn Reaction en de WalkOn Flex. Boven de dunne voetplaat had ik een dun voetzooltje gelegd, in de andere schoen een iets dikkere (zodat ze samen met de EVO een zelfde dikte hadden). Misschien kan je zo voorkomen dat je wondjes krijgt?

De WalkOn reaction had ik omdat ik (naast wat verminderd 'gewoon/oppervlakte' gevoel) ook verminderd dieptegevoel in mijn benen heb. Daardoor weet ik niet precies waar mijn benen zich bevinden; door de druk aan de voorkant werd dat beter.

Ik loop inmiddels helemaal niet meer, en heb dus ook geen EVO meer nodig.
Willem Jan

Re: Otto Bock orthese

Bericht door Willem Jan »

Goedenavond Jrs77, Bedankt voor de tip over inlegzooltjes. Zal het een dezer dagen voorleggen aan de instrumentmaker. Goed weekend, Wim.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp