Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Elektronisch deurslot met afstandbediening

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jrs77

Elektronisch deurslot met afstandbediening

Bericht door Jrs77 »

Omdat de buren al 2x de voordeur open hadden moeten maken om de ambulance bij mij binnen te laten, heb ik een klein jaar geleden een elektronisch deurslot laten monteren.
Er zit een afstandsbediening bij, waarmee je op een paar meter afstand met een drukknop de deur van het slot kan halen. Die gebruik ik bijvoorbeeld als ik met mijn handbike aan kom rijden, zodat ik de deur al open heb en met de juiste draai zo naar binnen rij. Het is ook handig als je weet dat je bezoek krijgt; als de bel gaat doe je vanaf de bank/rolstoel open, en de bezoeker kan binnen.
Zodra je de deur dicht doet, draait een motortje de deur op slot.

Met een app op mijn telefoon kan ik het slot, via Bluetooth LTE, op een iets grotere afstand bedienen. Zo heb ik twee weken geleden de mensen van de ambulance binnen kunnen laten, door de deur vanuit mijn slaapkamer (ongeveer 9 meter afstand, en een verdieping hoger) met de app te openen.

Je kan anderen ook toegang geven met de app (helaas moeten je dat vooraf doen, als ze met jou in de buurt van het slot zijn), en je kan hem uitbreiden zodat hij van buitenaf met pincode of vingerafdruk te openen is.

Van buitenaf kan hij gewoon met de normale sleutels gebruikt blijven worden.

Misschien handig voor anderen die net als ik alleen wonen, of voor wie het gebruik van een sleutel lastig is. Of gewoon als gadget ;)
Ik heb hem gewoon bij de slotenmaker in de buurt gekocht; hij kost tussen de 250,- en 300,-, en wat extra als je hem laat monteren.

https://www.nemef.nl/nl/site/nemefnl/ni ... emef-entr/
Steenbokje76

Re: Elektronisch deurslot met afstandbediening

Bericht door Steenbokje76 »

Dank voor de tip Joris. Had het gisteren al gelijk genoteerd toen ik jouw bericht las. Idd heel handig! Hoop het voorlopig niet nodig te hebben maar je weer maar nooit..
ahmschelvis

Re: Elektronisch deurslot met afstandbediening

Bericht door ahmschelvis »

Ik heb ook elektrische sloten maar deze heb ik via de gemeente gekregen ook een optie misschien
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp