Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Gordelroosvaccinatie

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Roadrunner

Re: Gordelroosvaccinatie

Bericht door Roadrunner »

Nagevraagd bij de arts, maar haar onbekend of het mogelijk is en wanneer, de gordelroosvaccinatie. Ze ging het uitzoeken en navragen, wordt vervolgd.
Roadrunner

Re: Gordelroosvaccinatie

Bericht door Roadrunner »

Het vervolg!
Ik heb de shingrix inmiddels in huis, een eerste afspraak voor vaccinatie staat net gepland.

Het is blijkbaar vaak zonder problemen te verkrijgen voor o.a. mensen die immuunsuppressiva slikken (of ms hebben en het wellicht (weer) gaan gebruiken). Gewoon even via de huisarts regelen, die zet de vaccinatie ook. Een mooie rekening van €365,- die je moet betalen, maar niks in vergelijking met de ellende die je van gordelroos krijgt.

Alleen jammergenoeg net wéér te horen gekregen dat de herpes zoster in mijn oog terug is. En vaccinatie mag niet tijdens en vlak na een actieve infectie.
Volgende week dus maar weer de afspraak annuleren helaas. Hopelijk kan het snel, helemaal klaar ben ik met die gordelroos!
Steenbokje76

Re: Gordelroosvaccinatie

Bericht door Steenbokje76 »

@ roadrunner,

Wat ellendig zeg je infectie! :(
Mag ik vragen of ze bij jou vooraf gecheckt hebben in je bloed of je antistoffen hebt voor waterpokken?
Gordelroos is daar nml een recidief van.
Maar dat weet je vast al.
Ik ben er gisteren op getest op herpeszostervirus (of ik ooit waterpokken of de vaccinatie daartegen heb gehad), ook omdat ozanimod verhoogde kans heeft op gordelroos als bijwerking.
En ik ben positief getest. Dus heb in elk geval wat antistoffen in bloed.
Maar ben er niet gerust op (gordelroos als bijwerking). Dus zojuist met interesse over de vaccinatie gelezen.

Ben wel benieuwd nog of jij voor de gordelroos wel al antistoffen had tegen het virus? (Vanuit de waterpokken vroeger.)

Inmiddels zal je lichaam dat sws wel aan het aanmaken zijn (geweest).
Roadrunner

Re: Gordelroosvaccinatie

Bericht door Roadrunner »

Idd ellende, helemaal klaar mee. Ben nooit getest op antistoffen, maar je kunt idd alleen gordelroos krijgen als je ooit waterpokken hebt gehad.

Slimme, zou gewoon even navragen bij je arts(en) of vaccinatie voor jou zinvol kan zijn! Gordelroos kun je vaker krijgen, dus bij medicatie met als mogelijke bijwerking gordelroos, ben je blij als je de kans op die bijwerking kunt verkleinen.
Steenbokje76

Re: Gordelroosvaccinatie

Bericht door Steenbokje76 »

@ roadrunner
Ga het zeker navragen.
Sterkte jij met je infectie! Hoop dat je snel opgeknapt bent. :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp