Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Eigen bijdrage medicijnen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
D-Cheryl

Eigen bijdrage medicijnen

Bericht door D-Cheryl »

Hij, even wat checken bij jullie.

Hebben jullie al een nota gekregen voor het eigen risico medicijnen van je zorgverzekeraar?

Ik meen online te zien dat dat nog gewoon bestaat, en mijn medicijnkosten zijn al ver over de 250 euro, maar ik heb van mijn zorgverzekeraar nog niks gehoord.

Zal ik maar even bellen?
Aangezien het vakantiegeld eraan komt, en ik het liefst eerst dit soort openstaande rekeningen afhandel....
Knillis

Re: Eigen bijdrage medicijnen

Bericht door Knillis »

Bedoel je het eigen risico van 385 euro of “de eigen bijdrage” dat betaald moet worden voor sommige soorten medicatie?

Mijn eigen risico is over het algemeen altijd al op voor de maand januari voorbij is. Het gaat op aan medicatie, fysio. Daarom betaal ik dat eigen risico altijd gespreid over 10 maanden en dat gaat automatisch.

Als ik moet bijbetalen voor sommige medicijnen dan krijg ik daar een rekening van van de apotheek. De zorgverzekeraar betaalt het restant dan aan de apotheek.

Als je het eigen risico van 385 euro bedoelt en je er al 250 euro van verbruikt zou hebben denk ik dat je even contact op moet nemen met je zorgverzekeraar. Dit om te voorkomen dat je straks een grote rekening ineens krijgt.
Laatst gewijzigd door Knillis op 18 mei 2021, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
D-Cheryl

Re: Eigen bijdrage medicijnen

Bericht door D-Cheryl »

Ik gebruik inderdaad de verkeerde term, ik bedoel de eigen bijdrage medicijnen.
leeuwtje-nl

Re: Eigen bijdrage medicijnen

Bericht door leeuwtje-nl »

Is gedaan! In principe kun je zelf altijd je berichten aanpassen, en dus ook de titel. Mocht dit niet lukken, horen we dat graag!
D-Cheryl

Re: Eigen bijdrage medicijnen

Bericht door D-Cheryl »

Dat meende ik ook, dubbelklik achter de titel als topicstarter toch?
Het lukte me in ieder geval op mobiel net niet, dus dank Leeuwtje!
D-Cheryl

Re: Eigen bijdrage medicijnen

Bericht door D-Cheryl »

Mijn zorgverzekeraar blijkt een eigen bijdrage voor medicijnen van 300 euro te vergoeden, dus vandaar dat ik nog geen rekening had gekregen: die ga ik ook niet krijgen dit jaar!

Ik heb voor dit jaar een iets hoger pakket genomen, had nog niet gezien dat dit erin viel. Scheelt weer administratie en geld heen en weer schuiven.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp