Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

waar hebben jullie een evo voor?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jetteke

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Jetteke »

Zou je zo'n foot-up met van die Spaanse sloffen kunnen gebruiken? Daarvan gaat de opening tot iets lager op de wreef. Zou dat voldoende zijn om een foot-up te gebruiken en toch warme voeten te hebben?
Jrs77

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Jrs77 »

Dag Jetteke,

Een foot-up klemt echt tussen de veters, en heeft een goed en stevig aansluitende schoen nodig:

Afbeelding
Nessa

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Nessa »

Jrs77 schreef: 16 okt 2021, 10:13 Dag Jetteke,

Een foot-up klemt echt tussen de veters, en heeft een goed en stevig aansluitende schoen nodig:
Jette heeft het over de foot-up in combinatie met de voetbandage. Dat is dus anders dan met de inlay op jouw foto.

Is er iemand die ervaring heeft met de voetbandage van foot-up?
Jetteke

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Jetteke »

Ja, dat klopt, Nessa. Als je die met extra voetband op blote voeten (of sokken) kunt gebruiken, zou dat ook met Spaanse sloffen moeten kunnen (en/of met lage (dames)schoenen, zo had ik verzonnen. Of dat lukt, lijkt me een kwestie van proberen. Mijn fysiotherapeute had er nog nooit van gehoord, misschien kan ik bij de revalidatie in het ziekenhuis nog even vragen of ze de foot-up daar kennen.
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

ik heb er 1 op proef waaaauuuwww :groots: wat een verschil!

ik loop een heel stuk sneller, het kost me veel minder energie en daardoor kan ik op een dag veel meer doen.

ik mag kiezen straks wat het gaat worden, maar die keuze is totaal niet moeilijk. het gaat een evo worden!
Jetteke

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Jetteke »

Wat een verademing, hè? Iemand die ik vaak tegenkom als ik de hond uitlaat zei direct dat hij ook verschil kon zien in mijn lopen.

Let wel op als je een definitieve krijgt. Bij mij zit onder de hiel van het voetplaatje een extra stukje dat de voet (naar ik begreep) in een goed stand zet. Daardoor kreeg ik in het begin wel het gevoel dat mijn rechterbeen (met evo) net iets langer werd dan mijn linker zonder evo. Ik kreeg rugklachten. Dat heb ik opgelost door in mijn linkerschoen een extra voetbed (met hard stukje onder de hiel zodat beide voeten ongeveer even hoog staan) te halen en daarop ligt dan de binnenzool van de schoen. En nu heb ik vrijwel geen rugklachten meer.
Laatst gewijzigd door Jetteke op 21 nov 2021, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

daar zal ik dan idd goed op letten. ik heb al een zwakke rug.
hoe meten ze het lengteverschil? is dat bij jou niet goed gegaan?

het klittenband moet iig langer als bij deze, hij is te kort voor mijn kuit nu. ik sla het nu niet dubbel, maar doe het voor langs, gaat ook, maar hoort niet.
leeuwtje-nl

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door leeuwtje-nl »

Wees vooral creatief en probeer dingen uit! Ik heb ook nog eens steunzolen, en mijn evo is inclusief steunzool opgemeten. Maar het praktische probleem: ik pas niet met evo èn steunzool in mijn schoen! Dus ik heb contact gezocht met de podotherapeut. Hij heeft het onderste laagje van mijn steunzool verwijderd, en de bovenlaag op de voet van mijn evo geplakt. Zo pas ik in mijn schoen, èn heb ik in beide schoenen een even hoog "inlegsel". Er kan een hoop, maar je moet soms wel zelf een oplossing bedenken. ;)
Jetteke

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Jetteke »

@ Klick: Bij mij is geen lengteverschil gemeten toen ik hem kreeg. Ik heb eerst drie verschillende geprobeerd met de fysiotherapeut en toen ik deze eenmaal had, merkte ik die rugklachten (trok ook snel weer weg 's avonds). Ik heb toen eerst een oud inlegzooltje van mijn oude werkschoenen genomen en later toen ik nieuwe schoenen ging kopen, dat zooltje dat ik nu heb (van Fila, met vorm-fit sport-voetbed, was 6,95 bij Van Haren. Daar willen ze ook best met je meedenken en proberen, als dat nodig is. En misschien weet de fysio/podotherapeut of instrumentmaker ook nog een slimme oplossing.
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

@leeuwtje-nl en @Jetteke bedankt voor de tips!
ik had zelf al bedacht nog even te wachten met schoenen kopen (is nodig) tot ik mijn eigen evo heb. dan weet ik waar ik rekening mee moet houden. intrumentmaker zei al dat het handig is als het voetbed eruit kan, dan kan de evo er tussen..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp