Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

waar hebben jullie een evo voor?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

en wat ik gister nog vergat te zeggen is dat mijn voeten (links meer dan rechts) zwabberen, alsof ik ze heen en weer wiebel voor ik ze neerzet, het duurde even voor ik het doorhad maar dat maakt het vermoeiend.

15km :groots:
Wouter NL

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Wouter NL »

Beste Klick en Leeuwtje-nl,
Dank voor jullie reacties. Eerst dacht ik te hebben begrepen dat jullie nog zonder problemen zulke lange afstanden kunnen lopen.
Maar dat dit kan en de evo daarin meehelpt is natuurlijk erg fijn.
Ik hoop voor Klick dat het een mogelijke oplossing kan zijn.
De revalidatiearts zal zeer waarschijnlijk wel meegaan in je vraag om het met een evo te kunnen verbeteren.

Succes!
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

@Wouter NL bedankt voor je reactie, lief dat je uitlegt waardoor je dat dacht.
ik loop als n soort zelf-therapie, ik “moet” elke dag mn energie op maken en zo mn grens verleggen (hoop ik dan), inmiddels ben ik er aan verslaafd.

met regen en bewolking gaat het slecht en heb ik de meeste moeite, met blauwe lucht gaat het beter.
ik merk ook aan mijn stappenteller dat ik beter loop en voel (zoals nu) de stabiliteit terugkomen, het is nog niet veel, maar iedere seconde langer kunnen stilstaan zegt me dat mn balans beter is.

in de winter haal ik 2km soms niet eens, in de zomer 6km.
leeuwtje-nl

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik haal die 15 km ook niet dagelijks, hoor! :p Maar af en toe neem ik een echte "wandeldag', en die plan ik dan ook in. Dus de dag ervoor en erna niets plannen, en inderdaad altijd even afwachten hoe mijn lijf het doet. Vorige week met die regen redde ik 1,5 km nog maar net. En zonder evo haal ik 1 km als het meezit. Dus in mijn geval is mijn evo van grote waarde.
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

vandaag weer opgelet tijdens t wandelen.. mn voet beweegt alle kanten op voor ik hem neerzet.. het is niet heel opvallend.. ik kan het ook niet tegenhouden
dat is wel precies wat het lopen zwaar maakt, het maakt mn stappen onzeker
Steenbokje76

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Steenbokje76 »

@ klick
Ik wikkelde mijn linkervoet niet goed af volgens de reva arts en had daardoor een onzeker loopje. Heb ook wel een ander gevoel in mijn linkervoet..vaak pijn, soms dof.
Sws linkerkant van mijn lichaam is de mindere kant om het maar zo te zeggen.. :x
Mijn 'slechte ' l.voet heeft dus ook een verminderde werking van de voetheffers.
Welke kant van je lichaam is bij jou de minder goede kant of ben jij in beide kanten even sterk ?
leeuwtje-nl

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door leeuwtje-nl »

Klick schreef: 02 jun 2021, 20:58 vandaag weer opgelet tijdens t wandelen.. mn voet beweegt alle kanten op voor ik hem neerzet.. het is niet heel opvallend.. ik kan het ook niet tegenhouden
dat is wel precies wat het lopen zwaar maakt, het maakt mn stappen onzeker
Lijkt mij een goede reden om naar een reva-arts te gaan! Volgens mij kun je hier prima een hulpmiddel/orthese/spalk voor krijgen.
Steenbokje76

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Steenbokje76 »

@ klick, weet je al iets meer over de mogelijkheid van een orthese n.a.v. je belafspraak?
Hoop dat je meer duidelijkheid hebt inmiddels :)
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

lief dat je het vraagt.
nee, ik weet nog niks. dat wil zeggen ik heb het overlegd met de mspleeg en die heeft het voorgelegd aan mijn neuroloog. de neuro zegt dat ze me eerst wil zien.

door corona ga ik nu niet even tussendoor, ik wacht liever tot ik er toch heen moet.

ook zijn mijn benen met zon en mooi weer een stuk beter, dus kan ik wel wachten.
Steenbokje76

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Steenbokje76 »

Wel een luxe dat het stuk beter gaat met je benen als het warm weer is. :)
Nou wie weet levert het komende gesprek met de neuroloog iets op.
Even afwachten dus nog.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp