Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

waar hebben jullie een evo voor?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

CBD dat is een goeie tip!
dat ga ik proberen, even kijken wat ik ook alweer gebruikte paar jaar terug, ik weet nog dat er heel wat rommel verkocht word. ik wist niet (meer) dat dat ook kan helpen tegen spasme.
Wouter NL

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Wouter NL »

Laten we hier een beetje bij het onderwerp over de EVO blijven.
Voor een leuke discussie over het gebruik van CBD-olie kun je op dit topic meer lezen:
viewtopic.php?f=22&t=6541&start=20
Laatst gewijzigd door Wouter NL op 30 mei 2021, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuwe topic samengevoegd met bestaand topic.
Fratema

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Fratema »

EVO's gebruikte ik voor het staan, lopen is er al jaren niet meer bij. Maar door fanatiek sporten (squatten en trainen met zo'n rode brede elastiek van de A.) is mijn conditie dusdanig verbeterd dat ik ze niet meer nodig heb. Fysiotherapie heeft me zoveel geleerd en opgeleverd, heerlijk. EVO's zijn onpraktisch aan te doen en knellen en geven pijnprikkels waardoor spasmen worden opgewekt.
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

@Fratema heyy hoiii ;) hoe is het met je?
oww...
ik heb nog geen fysiotherapie er voor.
ik zeg altijd dat ik wel conditie heb, ik loop een paar km per dag en mn kuiten zijn nog nooit zo getraind geweest, maar ik vraag me wel af of ik het goed doe.
Billy

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Billy »

Ik heb 3x per week fysio maar krijg mijn problemen echt niet weggetraind.

Ik heb mijn evo voor mijn voet die mij graag laat struikelen. Ben nu ook bezig met orthopedische schoenen, want met gewone schoenen wil het niet lukken icm een evo. Als je daar dus zo'n last van hebt, is er iets niet goed!

Ik kan niet meer zo goed lopen omdat mijn rechterbeen niet van de grond wil komen, los kan ik helemaal niet lopen. Ik fiets wel heel veel op mijn 3 wieler.

Met de EVO wil ik die paar meter wat stabieler kunnen lopen.
Sara

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Sara »

Bij periodes slaap ik met een strassburg sock aan m'n rechtervoet. Daarmee worden inderdaad de tenen naar boven getrokken, met een elastische constructie die je met klittenband vastmaakt om je kuit.

Mij helpt het wel bij nachtelijk spasme.
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

ik wist niet van t bestaan van zo’n sok, thnx :thumbup:
Wouter NL

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Wouter NL »

Klick schreef: 01 jun 2021, 10:04 ik heb nog geen fysiotherapie er voor.
ik zeg altijd dat ik wel conditie heb, ik loop een paar km per dag en mn kuiten zijn nog nooit zo getraind geweest, maar ik vraag me wel af of ik het goed doe.
Als je nog werkelijk zo goed kunt lopen, vraag ik mij af waarom je hier reageert op het gebruik van de evo. Want ik denk niet dat een revalidatiearts of fysiotherapeut je aan een evo gaat helpen nals je nog zo goed loopt.
En als je je afvraagt wat je niet goed doet, ga dat dan eens bespreken met een fysio. Want die zijn er om je (indien nodig) te helpen en tips te geven.
Klick

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door Klick »

ik heb spasmes in mijn beide benen en kan niet meer stil staan.
ik merk dat de spasmes minder worden als ik mijn voeten in 90 graden hou

omdat ik niet echt weet waar een evo voor is heb ik het hier gevraagd
ik krijg een steeds completer beeld, als ik dan mn mspleeg spreek kan ik met haar overleggen wat me kan helpen.

misschien zijn het wel sokken waar sara het over heeft.
leeuwtje-nl

Re: waar hebben jullie een evo voor?

Bericht door leeuwtje-nl »

Wouter NL schreef: 01 jun 2021, 19:53 Als je nog werkelijk zo goed kunt lopen, vraag ik mij af waarom je hier reageert op het gebruik van de evo. Want ik denk niet dat een revalidatiearts of fysiotherapeut je aan een evo gaat helpen als je nog zo goed loopt.
Ik kan ook nog zo'n 15 km lopen, maar heb hier wèl een evo bij nodig! Zonder evo heb ik een klapvoet, werkt mijn been niet goed en ga ik onderuit. Ik ben toch echt geholpen door de reva-arts, juist om zo lang mogelijk in beweging te kunnen blijven.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp