Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hulp bij regelingen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Aico

Hulp bij regelingen

Bericht door Aico »

Bedankt voor het toevoegen:
Mijn situatie, mijn Nederlandse dochter woont al jaren in Duitsland.
Ze heeft ernstige MS. haar eerste man is overleden. Nu is haar tweede man ernstig ziek en zal binnenkort ook overlijden. Haar kinderen zijn het huis uit en wonen ver weg. Ze is rolstoel afhankelijk.

Nou willen wij haar terug halen naar Nederland. Huisvesting kan bij ons in een aanbouw. Wil graag weten wat voor regelingen er zijn in Nederland
Kan ik bv een rolstoelbus aan schaffen, met vrijstelling van btw en belasting? En vergoeding voor de lift in de bus? Wat voor regelingen zijn er nog meer wat vergoed wordt

Ben nog onwetend wat er mogelijk is. Alle tips zijn welkom.
benka

Re: Even voorstellen

Bericht door benka »

wet WMO bij gemeente
leeuwtje-nl

Re: Hulp bij regelingen

Bericht door leeuwtje-nl »

Hallo Aico, je had je keurig voorgesteld in het voorstelrondje, maar je vraag is zo duidelijk dat ik je een eigen topic heb gegeven. Hier zal je ongetwijfeld meer reacties ontvangen!
Aico

Re: Hulp bij regelingen

Bericht door Aico »

Oke, was het al kwijt
Klick

Re: Hulp bij regelingen

Bericht door Klick »

kijk bij stichting MEE, ze kunnen je helpen met alle regeltjes en de verschillende loketjes. het maakt niet uit wat het is.. UWV.. WMO.. enz enz ze helpen je aan informatie kunnen mee gaan naar afspraken helpen met invullen formulieren (hoeft niet) en weten de weg in je gemeente.

ik zou daar beginnen en de situatie uitleggen, misschien zijn er meer mogelijkheden :thumbup:

stichting MEE wordt betaald uit de WMO
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp