Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

GABAPENTINE

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Anja49

GABAPENTINE

Bericht door Anja49 »

Wie weet hoelang de bijwerkingen duren
Ik ben wekelijks 400 mg omhoog gegaan en zit nu op 1600mg pd.
Ik ben zo duf als een konijn en zo slap als een vaatdoek
Ik weet niet wat ik moet doen verder gaan of stoppen ,ik voel nog steeds geen resultaat
Wie kan mij inlichtingen geven?
Klick

Re: GABAPENTINE

Bericht door Klick »

geen ervaring maar lareb geeft aan
Slaperigheid, sufheid en vermoeidheid. Zelden slapeloosheid.

Slaperigheid en sufheid gaan meestal over als u een week lang dezelfde dosering gebruikt. Uw lichaam went er dan aan. Maar zolang de dosering nog wordt opgebouwd, kunt u last hebben van deze bijwerking.
Voorkom ongelukken bij activiteiten thuis, op het werk en in het verkeer. Bijvoorbeeld wanneer u een ladder beklimt, apparaten bedient en op het werk iets bewaakt of controleert.
https://www.lareb.nl/nl/databank/result ... X12&ref=fk

hoevaak moet je nog verhogen?
misschien heeft jouw lijf meer tijd nodig. ik zou het iig aan de arts melden die dit heeft voorgeschreven.
sterkte!
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: GABAPENTINE

Bericht door Qanuk00 »

Ik krijg ook Gabapentine tegen de zenuwpijnen en herken de symptomen toen ik op een gegeven moment op 3 x 600 mg zat.

Ik ben gaan minderen met de dosering (ochtend en middag 300mg, nacht 600mg) toen ik wat minder last had van de pijn, en dat was helpend. Op de dagen dat ik veel pijn heb kan ik weer wat meerderen of een paracetamol of ibuprofen ernaast nemen.

Let op, dit is mijn eigen ervaring! Elk lichaam (lees MS-geval) is uniek en reageert anders.

Wat ik begrepen heb is wel dat je een soort van basis moet opbouwen (3 x 200mg) van waaruit je kan meerderen. Het is officieel een anti-epilepticum, dus het is vanzelfsprekend dat het flink inwerkt op je fysieke conditie. Ik denk ook dat je weinig zicht houdt op wat je met je eigen MS nog wel/niet kan omdat veel verdoezeld wordt dus zelf ben ik erg alert op de balans pijn/pijnstilling. Krijg je er ook een maagbeschermer (bijv Esomeprazol) bij? Zeker met een combi van pijnstilling is dat zeker raadzaam!

Hopelijk kun je hier wat mee.... sterkte!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp