Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

rollator

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
AngelNoa

Re: rollator

Bericht door AngelNoa »

@leeuwtje-nl helaas heb ik geen tuinslang nee. Ik zal toch iets met een mat moeten doen. Eigenlijk moet ik ook nog even contact opnemen ivm de hoge instap aan zowel voor-als achterkant de deur door. Moeten ze maar iets op verzinnen en wie weet hebben ze dan ook nog een idee om die vuiligheid vuiten te houden ;-)

wow 4.8 is ideaal! Is dat toevallig de Trust Take care of Lets go? Zoiets staat me bij ;-) Met een groter voorwiel? Dat dubbel inklapbaar heb ik ook naar gekeken aangezien ik maar een kleine kofferbak heb. Helaas zijn die juist ook weer zwaarder en het schijnt nog een lastige handeling te zijn waarbij je handen te kort komt :haha:

@Qanuk00 die 'luxe' heb ik niet gehad om te kunnen testen...vandaar dat ik nu pas tegen dingen aanloop waardoor ik na 2 maanden al denk; sjips...ik had toch liever... :ogen:

De Gemino 60 (ik gok dat jij dan ook nog de Comfort-versie hebt) werd voor mij echt te duur (zoals ik al zei; ik ben me sowieso rot geschrokken van de prijzen!). En de Gemino 30 'paste' perfect. Ik wilde eerst de Gemino 20, maar die blijkt zelfs voor mij te klein ;-) En ja...als je alles van te voren weet...had ik de Comfort-versie gekozen. Betere bandjes dus minder last van gestuiter :-/

Waarom ik ook relatief snel voor deze heb gekozen; hier in het gezondheidscentrum zit de Vegro. Die hadden een korting maar die liep bijna af. En (niet geheel onbelangrijk!!) afhankelijk van je verzekering en pakket; ik kon eenmalig (dus voor mij hele leven...) een vergoeding van 100 euro krijgen. Dat alles bij elkaar maakte dat ik 'maar' 150 euro voor de uitgeklede versie van de Gemino 30 koos...

Daar heb ik nu niet echt spijt van, want ik voel me er prima bij...maar ik had wél liever meer tijd gehad en stom ik had hier toen al naar ervaringen moeten vragen! ;-)

Maar inderdaad; ik voel me zekerder en vrijer, aan een stok heb ik eigenlijk niks.
En het schoonmaken; ik zal eens snuffelen naar een buiten- en binnenmat ofzo, dat moet lukken!
En (erg maar waar) ik kijk toch regelmatig even op marktplaats...je weet nooit wat je daar goedkoper tegenkomt. Dan kan je het uitproberen en weet je wat voor jou wel of niet fijner is.

Als je alles van te voren weet... :ogen:
leeuwtje-nl

Re: rollator

Bericht door leeuwtje-nl »

Die rollators van 4,8 kg zijn wel dingen van ruim 600€ hoor!! Maar dat was om je even een indicatie te geven van mogelijke gewichten. ;) De gemiddelde rollator is wel rond de 7 kg volgens mij.
Marina

Re: rollator

Bericht door Marina »

Ik hoop dat een buitenmat (misschien dat een borstelmat het beste het vuil verwijdert?) in combinatie met een binnenmat de oplossing voor je zal blijken te zijn!

Overigens schrok ik ook van de gewichten en prijzen van rollatoren die voor lichtgewicht moeten doorgaan :? . Van wat ik heb gezien tijdens een zoektocht geldt dat gewicht van rond de 6 a 7 kilo dan enkel voor de aluminium-versies. Voor een stalen rollator is 10 - 12 kg. niet ongewoon :shock: .

Mijn fysiotherapeute raadde me aan om rond te kijken bij een winkel waar ze tweedehands rollatoren verkopen die zijn nagekeken en waar ook garantie op gegeven wordt. Hier in A'dam (in Zuid-Oost) schijnt zo'n winkel te zijn dus ik vermoed dat dat ook wel voor andere (grotere) steden zal gelden.
AngelNoa

Re: rollator

Bericht door AngelNoa »

de prijzen zijn absurd eigenlijk...

de rollator an sich al en dan:

dienblad er bij; 35 euro voor een stukje pastic :o
dichte tas ipv een netje; ca 45 euro

en je zult een een ander bandje nodig hebben of zitdeel... :ogen:

ik snap ook niet dat dit niet meer vergoed wordt. Al is het maar 1x in de zoveel jaar; je doet toch niet je hele leven met 1 rollator? Of je komt er net als ik nu achter dat bepaalde dingen fijner kunnen; zo raar dat je dan niet op een gegeven moment in kunt ruilen of zoiets.

2ehands wordt hier in elk geval niet aangeboden; dan moet je toch echt naar de Kringloop of Marktplaats helaas.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp