Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tysabri SPMS

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Spaghettilegs

Tysabri SPMS

Bericht door Spaghettilegs »

Ik gebruik Tysabri al twee jaar ivm RRMS. Mijn neuroloog zei vorige jaar dat ik misschien nu in fase SPMS ben. Blijven mensen Tysabri gebruiken als de diagnose gaat van RRMS naar SPMS? Ik ben bang om te stoppen met het (bang voor terugval) maar ik denk ook dat het nu SPMS is. Binnenkort mijn jaarlijkse afspraak met de neuroloog dus ik begin bang te worden dat hij zal willen stoppen met Tysabri.
Alvast bedankt.

Edit: Ik heb de neuroloog nu gezien en hij zei dat als ik diagnose SPMS heb kan ik geen Tysabri meer dus wachten en kijken en niet te snel vanuit gaan dat het nu SPMS is.
Laatst gewijzigd door Spaghettilegs op 20 okt 2021, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Klick

Re: Tysabri SPMS

Bericht door Klick »

over tysabri weet ik het niet..
weet wel dat mijn neuroloog twijfelde of mn tecfidera werkt goed of ik ben sp maar omdat ik tec anders niet meer vergoed krijg hield hij het op het eerste..
leeuwtje-nl

Re: Tysabri SPMS

Bericht door leeuwtje-nl »

Hier ook geen ervaring met Tysabri, ik gebruik Gilenya. Ik zit vermoedelijk ook in de overgangsfase naar SP, en volgens mijn neuroloog valt er over een jaar of 2 pas echt te zeggen of ik SP ben geworden of niet. Tot die tijd moet ik vooral gewoon Gilenya blijven gebruiken om bescherming te hebben tijdens die overgangsfase. Ik denk dat dit voor Tysabri ook geldt?

SP is niet aan te tonen, dat moet echt blijken uit je ziekteverloop. En dat kost tijd...
Spaghettilegs

Re: Tysabri SPMS

Bericht door Spaghettilegs »

Dank je wel @Klick en @leeuwtje-nl :D Dat is precies wat ik gehoopt had. Ik voel me nu al gerustgesteld :zon:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp