Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

rollator pimpen.. hoe? hebben jullie tips?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Klick

rollator pimpen.. hoe? hebben jullie tips?

Bericht door Klick »

hoe pimp ik een rollator?
kan ik hem in een andere kleur spuiten?
hebben jullie tips?
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 18 nov 2021, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Dagelijkse Dingen (creatief)
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: rollator pimpen.. hoe? hebben jullie tips?

Bericht door Qanuk00 »

Hihi, dit vindt ik een leuk topic!! Laat onze creativiteit weer erop los, dan kom je vast tot iets leuks :zon:

Je zou eerst even moeten kijken wat voor materiaal jouw rollator uit bestaat. Je zou de frames bijv kunnen opschuren en daarna met een spuitbus kunnen pimpen.
Ik zou m voordat je gaat kleuren wel een primer erop zetten. Ook eerst alle delen goed afdekken/afplakken voordat je gaat schilderen.

Je hebt hieronder verschillende mogelijkheden:

Je kunt dat met een goedkope acrylverf doen van bijv de Action, de vraag is of dat goed blijft zitten. Goedkopere verf is meestal echt ook gevoeliger voor dofheid en beschadigingen.

Er zijn over het algemeen 2 soorten verf - op waterbasis en op terpentinebasis

Voordeel van waterbasis is dat het niet ruikt en snel droogt.
Nadeel is dat het gevoeliger is voor schade en weersinvloeden (dof en verkleuring) Meestal hoe duurder de verf, hoe kleurvaster (heeft met pigment en samenstelling te maken). De primer moet dan ook op waterbasis zijn.

Wil je echter een lak hebben die ook weers- en schadebestendig is, dan kom je al gauw uit op een autolak/bootlak, ook in spuitbussen te verkrijgen. Deze zijn wel op terpentinebasis en ruiken dus sterk. Ook daarbij is een primer (grondlaag) van belang, met dezelfde samenstelling als de lak.

Materialen zijn te verkrijgen in een doe het zelfzaak halen of verfwinkel.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Klick

Re: rollator pimpen.. hoe? hebben jullie tips?

Bericht door Klick »

dank je ☺️

ik vindt t een beetje suf hoe de meeste hulpmiddelen eruit zien, ik wil niet een witte douchekruk (heb een knal rode), ik wil niet een rollator die eruit ziet zoals die van oude mensen..

dat ik er 1 nodig heb is al een emotionele ‘drempel’ genoeg..
de rollator moet juist opvallen..
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: rollator pimpen.. hoe? hebben jullie tips?

Bericht door Toeter »

Je kunt hem in een mooie kleur spuiten.

Of juist zwart en dan met een hotglue gun (5 euro bij action) allemaal roestvrijstalen spikes op je buizen plakken (5 euro voor 100 spikes bij aliexpres). Heavy metal punkrollator

Andere stijl: je hebt bij de action en xenos veel soorten kunstbloemen. Die kun je met tie rips vastzetten aan de buizen en het mandje. Geeft een leuk effect.

Je kunt hem zo vol hangen, zeker met bloemenslingers gaat dat makkelijk, dat je de tie rips en buizen niet meer ziet.

Alsof je een bloemen ornament voortduwt.

Vertel eens wat meer over wat je leuk vindt, want zoals je ziet kan het nogal uiteen lopen.
Klick

Re: rollator pimpen.. hoe? hebben jullie tips?

Bericht door Klick »

een punkrolator 😂 wat een leuk idee! metal/rock allemaal goed.

bloemen zijn niet echt iets voor mij..

koeien enz vind ik leuk, computers ook, hot glue haha nooit aan gedacht (die heb ik)

hebben jullie een rollator? en gepimpt naar eigen stijl?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: rollator pimpen.. hoe? hebben jullie tips?

Bericht door Toeter »

Ik heb geen rollator, maar wel een liefde voor pimpen ;)

Heb je een linkje naar jouw rollator?

Dan kan ik wat specifieker ideetjes spuien.

Wat is je favoriete band? Een echte rocklator moet misschien wel iets van een bandlogo voorop hebben.
Marina

Re: rollator pimpen.. hoe? hebben jullie tips?

Bericht door Marina »

Sorry, geen tips, wel een voorbeeld :lol:

Afbeelding
Klick

Re: rollator pimpen.. hoe? hebben jullie tips?

Bericht door Klick »

Toeter schreef: 17 sep 2021, 12:59 Ik heb geen rollator, maar wel een liefde voor pimpen ;)

Heb je een linkje naar jouw rollator?

Dan kan ik wat specifieker ideetjes spuien.

Wat is je favoriete band? Een echte rocklator moet misschien wel iets van een bandlogo voorop hebben.
ik heb hem nog niet hier..
heb niet echt een favo band ofzo maar de look and feel is misschien wel iets.

ik zit al te denken de basiskleur rood metallic zoiets, met wat zwart leren accenten. ben van plan t echt eigen te maken en een ding waarvan meteen duidelijk is dat hij van mij is.
Klick

Re: rollator pimpen.. hoe? hebben jullie tips?

Bericht door Klick »

Marina schreef: 17 sep 2021, 13:02 Sorry, geen tips, wel een voorbeeld :lol:
jaaaahhh plaatjes inspiratie plaatjes!😅
gaaf echt duidelijk van iemand die ook nog niet toe is aan de standaard rollator 👍
leeuwtje-nl

Re: rollator pimpen.. hoe? hebben jullie tips?

Bericht door leeuwtje-nl »

Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp