Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

instapbad of inloopdouche met zitje?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
cas

instapbad of inloopdouche met zitje?

Bericht door cas »

Ik moet de badkamer toch laten aanpakken en vroeg me af wat het beste is. Nadeel van een instapbad met deurtje is natuurlijk die instap met mijn slechte benen. Maar er zijn vast ook voordelen! Iemand ideeen daarover?
Klick

Re: instapbad of inloopdouche met zitje?

Bericht door Klick »

ik heb geen ervaring met instapbad, maar inloop douche met zitje vind ik ideaal.
ik heb (nog) geen rolstoel maar als je die op termijn nodig hebt lijkt me douche met zitje ook makkelijker.

vraag je ergo welk zitje bij je past (aan de muur of niet, met leuning of niet enz)

vraag trouwens als je toch je badkamer laat doen je ergo ook (als je dat wil) hoe je rekening kan houden met een evt rolstoel, draaicirkel enz
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: instapbad of inloopdouche met zitje?

Bericht door Toeter »

Ik zou voor een inloopdouche met zitje gaan.

Een zitje dat je weer kunt verwijderen.

Dan kun je mettertijd een doucherolstoel gebruiken. Dan blijf je het langst zelfstandig.

O en let op de vloertegels. Hele ruwe vloertegels nemen. Ik heb net een nieuwe badkamer en de verkeerde gekozen. Het zijn normale vloertegels, maar ik vind ze toch te glad.
Sara

Re: instapbad of inloopdouche met zitje?

Bericht door Sara »

Een ergotherapeut vragen om mee te kijken is sowieso slim als je je badkamer of iets anders in je huis aanpakt.

Er worden 10 uur ergotherapie per jaar vergoed.