Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Cbd olie

Alles omtrent alternatieve geneeswijzen
Saara35

Bericht door Saara35 »

[QUOTE=Dannifan;n474999]Kijk eens op "Suver Nuver" via google, daar leer je meer.[/QUOTE]

Bedankt Dannifan!

Ik krijg jaarlijks een recept van mijn neuroloog, en haal ik het op in Den Haag bij de apotheek. Ik vind dat veilig en betrouwbaar.
Wouter NL

CBD-olie werkt o.a. tegen spasmen en spierkramp

Bericht door Wouter NL »

In een ander topic op dit forum dwaalden we een beetje van het onderwerp af.
We kwamen op vragen over spasmen en spierkramp.
Zelf gebruik ik al enkele jaren CBD-olie van Cibdol.
Dat is een merk zonder onnodige toevoegingen.
het is niet goedkoop en wordt helaas niet vergoed door een zorgverzekering.
Maar door 's avond rond 20.00 uur drie tot vier druppeltjes op een lepeltje te leggen en onder de tong te schuiven (aflikken) heb ik binnen een uur de rest van de avond en nacht vrijwel geen last meer van een trekkend ben spasmen of kramp.

Ook voorafgaand aan een lange autorit neem ik een paar druppeltjes en merk ook dan dat de spasmen niet optreden.
Wouter NL

Re: Cbd olie

Bericht door Wouter NL »

Saara35 schreef: 25 feb 2020, 21:06 Ik krijg jaarlijks een recept van mijn neuroloog, en haal ik het op in Den Haag bij de apotheek. Ik vind dat veilig en betrouwbaar.
Dat het ook via de neuroloog op recept te krijgen is wist ik niet.
Daar ga ik binnenkort eens naar vragen.
Wordt het bij jullie dan ook door de zorgverzekering vergoed?
leeuwtje-nl

Re: Cbd olie

Bericht door leeuwtje-nl »

Op recept geldt alleen voor wietolie, met THC. CBD is gewoon vrij verkrijgbaar. Saara35 heeft het hier vermoedelijk over wietolie bij de Transvaalapotheek.
AngelNoa

Re: Cbd olie

Bericht door AngelNoa »

.
sorry, kan het bericht niet verwijderen, maar weet inmiddels wat ik wilde weten ;-)
AngelNoa

Re: Cbd olie

Bericht door AngelNoa »

Inmiddels ben ik 3 soorten Cbd verder...maar ik blijf er hoofdpijn en een misselijk en vooral duizelig eng gevoel van krijgen. En dat met 1 druppel voor het slapen gaan...
Ik zal nog andere manieren proberen dan onder de tong maar het lijkt er op dat het niet goed valt bij mij.

Vandaag las ik voor het eerst over CBN; is er hier iemand die dat gebruikt?
leeuwtje-nl

Re: Cbd olie

Bericht door leeuwtje-nl »

Toevallig kocht ik gisteren hennepthee bij Holland&Barett. Volgens de verkoopster heeft het ongeveer dezelfde werking als CBD-olie, maar dan milder. Misschien de moeite waard? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Geen ervaring met CBN, sorry. Ik zie echter wel dat het een link heeft met THC, en dat is niet legaal. Dus of CBN dat dan wel is? :weetniet:
AngelNoa

Re: Cbd olie

Bericht door AngelNoa »

Voor wat mijn jip en janneke hersens begrijpen is het wel thc geweest, maar doorbehandeld en je zou dus geen thc binnen krijgen of er high van worden. Ze vergelijken het met diazepam; verdovend. Daarom vind ik het een beetje heftig klinken.

van de andere kant; ik slik ook wel een 10mg temazepam of 5 mg oxazepam...dus als het vergelijkbaar is?

heb jij losse thee gekocht @leeuwtje-nl ? Of zakjes van Jacob Hooy oid?
Moet binnenkort ook weer wat losse gember thee bij hun halen, dus wie weet is het voor mij ook een optie. Al doen de zakjes van Jacob Hooy en Lucovitaal niks voor me...

we blijven zoekende ;-)
leeuwtje-nl

Re: Cbd olie

Bericht door leeuwtje-nl »

Inderdaad zakjes van Jacob Hooy. Nog geen idee wat het is hoor, denk ook dat het heeeeeel vies is! :bah: :haha: Bij H&B op dit moment elk 2e artikel voor 50%, daarom vond ik het wel het proberen waard. Maar ze hebben vaak genoeg acties.
AngelNoa

Re: Cbd olie

Bericht door AngelNoa »

ben benieuwd hoe je het vind. Ik vind de smaak meevallen maar voor het lekker hoef je het ook niet te drinken ;-) En bovendien ben ik benieuwd of je er iets van merkt en dat het wat voor je doet!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp