Lichttherapie

Alles omtrent alternatieve geneeswijzen
Klick

Bericht door Klick »

geen ervaring met een lamp..
alleen met de zon en met supplementen
Suzan
Contacteer:

Bericht door Suzan »

Ik denk dat als je Vitamine D op wilt nemen via een lamp, je beter je geld aan een zwerver kunt geven. Dat is weer zo'n (verkoop)verhaal wat z'n eigen leven is gaan leiden, nl.
Maar dat denk ik dan natuurlijk. Ik ben wellicht wat te rationeel voor zulke theorieën die in mijn ogen kant noch wal raken.

Maar informeer je via betrouwbare bronnen, zou ik zeggen. Als je bijvoorbeeld informatie verzamelt via sites als "de energieke vrouwen academie" kun je bedenken dat dit geen wetenschappelijk onderbouwde feiten zijn... :ogen:
Dat zijn meer van die klok en klepel-verhalen die hun eigen leven zijn gaan leiden en waar gehaaide figuren op in springen om geld mee te maken.

Dus google en informeer jezelf. En dan niet de vage zweef sites, maar publicaties door wetenschappers. En niet door [I]pseudo-wetenschappers[/I].
Want iedereen kan wel wat op internet plempen, dat betekent niet dat het waar is. :cool:

Maar dat denk ik. En daar hoeft niemand het mee eens te zijn.
Want ik plemp nu ook maar mijn mening op internet. ;)
benka

Bericht door benka »

philips golite voor stemming +vit D aanvulling
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Suzan;1120749]
Maar dat denk ik. En daar hoeft niemand het mee eens te zijn.
Want ik plemp nu ook maar mijn mening op internet. ;)[/QUOTE]

volgens een oude studiekennis kan herbalife ms genezen dus dat in combinatie met een lamp ...
ik heb die kennis snel van Facebook gekieperd

en waarom ze rond de evenaar minder MS hebben?

MS en dan moeten gaan lopen voor oorlog is meestal lastig denk ik dan. en aangezien ms pas vanaf je dertigste wordt gediagnosticeerd en je klinieken nodig hebt? wordt maar eens zou oud in oost-congo en vind maar eens een kliniek in de buurt
Nessa

Bericht door Nessa »

Het is bij daglichtlampen altijd goed opletten of ze wel of geen UV-straling geven. De meeste daglichtlampen (waaronder de GoLite van Benka....) geven alleen fel licht en beïnvloeden op die manier je waak/slaaphormonen. Prima lamp tegen een dip in de winter wegens te weinig licht, kan ik je zeggen.

Er zijn ook daglichtlampen die wél UV-straling hebben, zoals die tru lightlamp. Maar er is mij nooit duidelijk geworden wat zo'n lamp nou precies doet voor je vit D. Hoeveel extra vit D je dan gaat aanmaken.
Eigenlijk precies hetzelfde probleem waar jij nu tegenaan loopt😁.

Daar zou je achter kunnen komen door een waardebepaling vit D via je bloed. Maar het leek mij makkelijker om gewoon supplementen te slikken. Dan weet je iig wat je binnenkrijgt...

Als je zo'n lamp gaat proberen ben ik wel benieuwd naar je ervaringen!
raimonnea

True light lampen

Bericht door raimonnea »

True light lampen

Heb aangeschaft dus afwachten effect. Eerste dagen wel koppijn daarvan of dit gezond is?? Is wel fel wit licht, ben donker geel licht gewend. Koppijn word nu minder. Heb deze lampen ook gekocht voor mijn adoptiedieren thuis dus 2 redenen.

Voor de diertjes thuis omdat ik ze geen vitamine D etc supplementen kan geven, bestaat niet volgens dierenarts. Adoptievogel heeft artrose, moeilijk lopend en pas 3 jaar oud. Advies dierenarts neem zo'n lamp. Ik hoop alleen dat die lamp wel voor hun helpt. Mocht ik me er beter door voelen dan is dit goed meegenomen. Natuurlijk gekeken naar reviews over deze merk lampen, maar kan niks daarover vinden, alleen op die dieren forums lees ik dat ze positief over zijn bij de dieren. In welk opzichte word niet geschreven. Wetenschappelijk verhaal ook gelezen dat NASA dit heeft ontworpen voor hun astronauten. Je leest hier en daar wel dat andere wetenschappers er sceptisch over zijn. Heb er 2 jaar garantie op. Misschien dat dit een eenmalige koop is en anders sparen voor de volgende lampen mocht het een goede product zijn.

Op dit moment voel ik geen verbetering in me lichaam/humeur, is hetzelfde als voorheen. Is afwachten, heb het sinds kort in huis.

Op hun site staat het volgende:
[LIST]
[*]True-Light lampen zijn vrijwel identiek aan het spectrum van natuurlijk daglicht (CRI 96- 1A/ Kleurtemperatuur 5500K).
[*]True-Light lampen dragen bij aan het welzijn van mens en dier door het doorlaten van UVA en UVB straling.
[*]True-Light lampen stimuleren door de UV straling het immuumsysteem.
[*]True-Light activeert de synthese van vitamine D, welke weer nodig is voor de opname van calcium en andere mineralen in het bloed.
[*]True-Light helpt u uw winterdepressie te bestrijden, het is de originele lichttherapie lamp.
[/LIST]
Haantje79

Bericht door Haantje79 »

Toen ik nog niet wist dat ik MS had heb ik ook zo’n lamp gehad van Philips. Dat ding kostte toen 200 euro. Voor mij deed het helaas niks, ik bleef vermoeid. Ik heb hem gelukkig goed kunnen verkopen op Marktplaats.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

heb hier ook zo'n philips-lamp...en had dat geld ook beter aan iets anders uit kunnen geven. Ligt nu al een jaar of 4 te verstoffen...;)
raimonnea

Bericht door raimonnea »

Mij werd ook vorig jaar door slaapverpleegkundige zo'n Philips lichttherapie lamp aangeraden. Eerst lenen daarna zelf eentje kopen. Misschien toch blij dat ik het niet gedaan had wetende dat deze true light lampen me waarschijnlijk niet zullen helpen. Moet wel zeggen duur hoor. Heb van die E27 lampen gekocht. Ben benieuwd of ze lang meegaan zoals de verkoper beweerd.

Over die vitamine D check word een beetje moeilijk want ik drink iedere maand vitamine D ampullen, volgens recept neuroloog. Logisch bij bloedtest dat dit normaal tot hoog is, dus deze lampen testen op hoge dosis vitamine D word moeilijk. Ik kan stoppen met die vitamine d ampullen, maar welke risico's kleven dit aan mijn MS:???:.
zeiler

Bericht door zeiler »

Best mogelijk dat het niet bij iedereen evengoed werkt hoor, maar wel bij mij en mijn energienivo is duidelijk toegenomen (hoewel het bij ms altijd moeilijk is om aan te geven waar iets door komt en niet valt onder de ‘normale’ schommelingen).
Vraagje; heeft iemand hier, die in het verleden wel eens een OZO heeft gehad, haar/zijn ogen laten laseren en zo ja, met welk resultaat?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp