Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lichttherapie

Alles omtrent alternatieve geneeswijzen
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik denk dat als je Vitamine D op wilt nemen via een lamp, je beter je geld aan een zwerver kunt geven. Dat is weer zo'n (verkoop)verhaal wat z'n eigen leven is gaan leiden, nl.
Maar dat denk ik dan natuurlijk. Ik ben wellicht wat te rationeel voor zulke theorieën die in mijn ogen kant noch wal raken.

Maar informeer je via betrouwbare bronnen, zou ik zeggen. Als je bijvoorbeeld informatie verzamelt via sites als "de energieke vrouwen academie" kun je bedenken dat dit geen wetenschappelijk onderbouwde feiten zijn... :ogen:
Dat zijn meer van die klok en klepel-verhalen die hun eigen leven zijn gaan leiden en waar gehaaide figuren op in springen om geld mee te maken.

Dus google en informeer jezelf. En dan niet de vage zweef sites, maar publicaties door wetenschappers. En niet door [I]pseudo-wetenschappers[/I].
Want iedereen kan wel wat op internet plempen, dat betekent niet dat het waar is. :cool:

Maar dat denk ik. En daar hoeft niemand het mee eens te zijn.
Want ik plemp nu ook maar mijn mening op internet. ;)
benka

Bericht door benka »

philips golite voor stemming +vit D aanvulling
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Suzan;1120749]
Maar dat denk ik. En daar hoeft niemand het mee eens te zijn.
Want ik plemp nu ook maar mijn mening op internet. ;)[/QUOTE]

volgens een oude studiekennis kan herbalife ms genezen dus dat in combinatie met een lamp ...
ik heb die kennis snel van Facebook gekieperd

en waarom ze rond de evenaar minder MS hebben?

MS en dan moeten gaan lopen voor oorlog is meestal lastig denk ik dan. en aangezien ms pas vanaf je dertigste wordt gediagnosticeerd en je klinieken nodig hebt? wordt maar eens zou oud in oost-congo en vind maar eens een kliniek in de buurt
Nessa

Bericht door Nessa »

Het is bij daglichtlampen altijd goed opletten of ze wel of geen UV-straling geven. De meeste daglichtlampen (waaronder de GoLite van Benka....) geven alleen fel licht en beïnvloeden op die manier je waak/slaaphormonen. Prima lamp tegen een dip in de winter wegens te weinig licht, kan ik je zeggen.

Er zijn ook daglichtlampen die wél UV-straling hebben, zoals die tru lightlamp. Maar er is mij nooit duidelijk geworden wat zo'n lamp nou precies doet voor je vit D. Hoeveel extra vit D je dan gaat aanmaken.
Eigenlijk precies hetzelfde probleem waar jij nu tegenaan loopt😁.

Daar zou je achter kunnen komen door een waardebepaling vit D via je bloed. Maar het leek mij makkelijker om gewoon supplementen te slikken. Dan weet je iig wat je binnenkrijgt...

Als je zo'n lamp gaat proberen ben ik wel benieuwd naar je ervaringen!
Haantje79

Bericht door Haantje79 »

Toen ik nog niet wist dat ik MS had heb ik ook zo’n lamp gehad van Philips. Dat ding kostte toen 200 euro. Voor mij deed het helaas niks, ik bleef vermoeid. Ik heb hem gelukkig goed kunnen verkopen op Marktplaats.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

heb hier ook zo'n philips-lamp...en had dat geld ook beter aan iets anders uit kunnen geven. Ligt nu al een jaar of 4 te verstoffen...;)
zeiler

Bericht door zeiler »

Best mogelijk dat het niet bij iedereen evengoed werkt hoor, maar wel bij mij en mijn energienivo is duidelijk toegenomen (hoewel het bij ms altijd moeilijk is om aan te geven waar iets door komt en niet valt onder de ‘normale’ schommelingen).
Vraagje; heeft iemand hier, die in het verleden wel eens een OZO heeft gehad, haar/zijn ogen laten laseren en zo ja, met welk resultaat?
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Die Philips lamp is volgens mij een 'daglicht'-lamp, wat inderdaad als lichttherapie wordt ingezet vnl bij mensen met (winter)depressie.

Echter als je van het effect van Vit.D wilt profiteren, dan is een UVB-lamp geschikter. Het lichaam maakt namelijk onder invloed van UVB licht Vit.D aan in de huid. UVA is hetgeen dat ervoor zorgt dat je huid verkleurt. De daglicht lampen zijn doorgaans niet krachtig genoeg voor vit.D aanmaak.

Ik heb wel eens gekeken voor een UVB lamp,maar deze zijn een stuk prijziger. Er zijn ook bepaalde UVB reptiel lampen, maar dan moet je er weer meerdere hebben om er het volle effect van te merken.....(tenzij je de tijd hebt om uren die lamp op je te schijnen.)
shandy49

Bericht door shandy49 »

Ik heb al jaren een daglichtlamp ( philips) .
Gebruik hem alleen voor het verlengen van het daglicht.

Als in de winter de buitenverlichting om 5 uur aan gaat, zak ik na een half uurtje helemaal in elkaar zonder die lamp.
En daar ik door slaapproblemen max 4 uur slaap wil ik niet dezelfde dag wakker worden dan ik onder het dekbed duik.

Ik zit altijd in de zon dus heb geen aanvulling van vit d nodig.

Piet
Suzan

Bericht door Suzan »

De huisarts hoef je geen eigen bijdrage voor te betalen. Dus dat die mensen dan niet naar hun huisarts willen, is niet slim.

En wat je nu beweert over dat mensen rond de evenaar niet getest worden op ms omdat ze daar geen geld voor hebben... Kom op zeg.
Ik ga hier verder niet op in, maar je trekt feiten uit hun verband en context en kletst onzin. :ogen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp