Cryotherapie

Alles omtrent alternatieve geneeswijzen
tracy

Bericht door tracy »

Dat is mooi voor jou.
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Fijn Rocco!
Inmiddels ben je er dus al een aantal maanden mee bezig?

Heb je trouwens nog uitgevonden of je dit bij de belasting kon opgeven of iets? Is het prijzig om dit zo om de dag te doen?
Ik heb juist in warmte cabines gelegen met bewegingen een tijdje lang aantal jaren terug toen ik nog volledige beenfunctie had. Dat hielp heel goed tegen de rusteloze benen 's nachts en sliep ook 10 keer beter destijds. Maar herinner me wel dat het vrij prijzig was. 18 euro per keer ( ik ging 2x per week)
Dango

Bericht door Dango »

ik wil de thread graag een keer omhoog schoppen en vragen of er nog andere ervaringen zijn met een "full body" cryotherapie.

Ben zelf uit nieuwsgierigheid nu een aantal malen geweest.

Een bijzondere (koude) ervaring welke de eerste keer mijn benen flink lieten trillen nadat ik uit de cabine kwam maar dat was met 5 min weg.

Het "blije" gevoel (endorfine aanmaak) wat je leest herken ik wel (jaren terug nog 6 km hardlopen)

Het eerste uur een zacht tintelend gevoel op de huid bij (zonne) warmte en een soort van energie of beter voelen.

In de cabine ga je eerst 30sec in een cel van -60 en daarna de cel ernaast van -110 graden voor 3 minuten.
In je onderbroek met hoofdband handschoenen en mondkapje.

De laatste 30 seconden kruipt de koude echt je lijf binnen en na het aftellen door de speaker van de begeleider wil je graag de cel uit.

Een hele aparte/bijzondere ervaring.

Van ene Wim Hof die zelf in een ijsbad gaat liggen is op het WWW genoeg te vinden , alleen lijkt mijn de droge koude een hele andere ervaring dan een koud nat bad.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen , geen reclame aub!

groet
Rocco

Bericht door Rocco »

Ik ga nu sinds een jaar, heel regelmatig, effect is steeds weldadig, behalve dat het lopen een tijd lang beter wordt, ben je ook heerlijk wakker en fris na afloop. Er is een ms collega die veel last heeft van vermoeidheid (wat bij mij niet niet zo is, heb meer loopproblemen) en hij gaat iedere dag.
Kortom, je moet aanhoudend regelmatig gaan voor effect en dat is natuurlijk niet voor iedereen goed mogelijk. Heb abonnement en krijg korting, halve prijs. Is dus niet gratis en ook om die reden niet voor iedereen te doen.
Over verschil tussen natte en droge kou, denk eens aan de sauna, daar is de warme lucht 90 graden, te verdragen maar bijna kokend water over je heen? Er is dus een zeer groot verschil tussen water en lucht. Water van -110 graden is ook een beetje moeilijk verder....
Houd zelf ook echt van de echt koude douche trouwens.
Dango

Bericht door Dango »

okay Rocco , bedankt voor jouw reactie
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp