Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Cryotherapie

Alles omtrent alternatieve geneeswijzen
Hanns

Cryotherapie

Bericht door Hanns »

L.S.
Een collega vertelde me van een cryotherapie en het zou zo goed zijn tegen de MS, na veel gezocht te hebben, gebeld te hebben, kwam ik helaas niets te weten.

Is er iemand die er iets meer van weet?

Hans
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hallo Hans, aangezien dit geen gerichte vraag is voor de neuroloog en je juist meningen vraagt van anderen, is je topic verplaatst naar "anders bekeken".
Hortensia

Bericht door Hortensia »

Iemand ervaringen mee?

[url]Www.freezlab.nl/ms[/url]
Cryotherapie


En Stimatriph therapie? Iemand?
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Cryotherapie lijkt mij zo op het eerste gezicht eenzelfde principe als de Wim Hof Methode.
Waarbij kou zorgt voor o.a. cel regeneratie als ik het goed heb. Ik heb er zelf (nog geen?) ervaring mee,maar ik vind het zeker interessant. Mede omdat ik merk dat ik qua energie/uithoudingsvermogen meer heb op koude (liefst zonnige) winterdagen,dan de warme (vochtige) zomerdagen. (Veel mensen klagen nu over deze zomer,ik vind het wel goed zo,voor mij moet het niet warmer worden. ;) )

De bijeenkomst is al geweest,maar ik vond deze link waar Wim Hof kennelijk een lezing heeft gegeven voor MS patiënten.
[url]http://www.spiksplinternieuws.nl/kennis ... patienten/[/url]
Rocco

Bericht door Rocco »

Gisteren voor het eerst bij freezlab geweest in het Olympisch stadion in Amsterdam. Was zeer weldadig en echt bevorderlijk voor mijn lopen en evenwicht controle. Nu, dag later, na heerlijk geslapen te hebben, is de verbetering er nog. Een groot succes eigenlijk, een reset van het lichaam, je voelt je na afloop heerlijk ontspannen en energiek tegelijk. Raad het iedereen aan. Sprak meer mensen met ziektes, een jongen met een vorm van reuma, was totaal enthousiast. Iedereen, naar freezlab, ik als mspp patiënt heb grote voordelen ervaren. Het is alsof je echt gesport hebt, gevoel dat lang geleden is. Echt iets goeds!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
Rocco

Bericht door Rocco »

[QUOTE=Rocco;1086649]Gisteren voor het eerst bij freezlab geweest in het Olympisch stadion in Amsterdam. Was zeer weldadig en echt bevorderlijk voor mijn lopen en evenwicht controle. Nu, dag later, na heerlijk geslapen te hebben, is de verbetering er nog. Een groot succes eigenlijk, een reset van het lichaam, je voelt je na afloop heerlijk ontspannen en energiek tegelijk. Raad het iedereen aan. Sprak meer mensen met ziektes, een jongen met een vorm van reuma, was totaal enthousiast. Iedereen, naar freezlab, ik als mspp patiënt heb grote voordelen ervaren. Het is alsof je echt gesport hebt, gevoel dat lang geleden is. Echt iets goeds!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk[/QUOTE]
Intussen helemaal hooked on, ga zeker iedere dag, soms twee keer op een dag. Je slaapt ook zo lekker vast en diep. Plus een aanhoudend goed humeur. Ik ga weer!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
romaysa

Cryotherapy

Bericht door romaysa »

Cryotherapy

Hallo Rocco,

Zijn jouw ms klachten ook verbeterd door deze therapie? Bijvoorbeeld evenwicht en meer kracht in benen.
Rocco

Bericht door Rocco »

[QUOTE=romaysa;1087175]Hallo Rocco,

Zijn jouw ms klachten ook verbeterd door deze therapie? Bijvoorbeeld evenwicht en meer kracht in benen.[/QUOTE]

Ben ook een slechte poster, maar in antwoord op je vraag eindelijk: welzeker zijn mijn klachten verbeterd. Ga nu bijna iedere dag ongeveer sinds ruim twee weken en merk de verbetering, vooral kort na een bezoek maar ook de dag erop. Je slaapt ook zo lekker diep en vast na een bezoek, wat ook zeker bevorderlijk is voor de klachten. Ben onvoldoende van alles op de hoogte maar dat lees je ook ergens op deze site. Ik ga de freeze in met mijn stok en je kunt je ook vasthouden aan houten balken in de freezer.
Mijn evenwicht is door de therapie verbeterd, heb minder mijn stok nodig ook voor korte stukjes en beweeg soepeler. Doe de koudetherapie in combinatie met rekken (fysiotherapie) en dat versterkt elkaar. Het is zeker op die warme dagen heerlijk om de kou in te duiken.
Wanneer ik uit de freezer stap, voelt het alsof ik gesport heb, dat is lang geleden! Door sport stroomt bloed ook hard door je lichaam. Dus evenwicht, controle, bewegen en houding verbeteren door de herhaalde reset van het lichaam. Kom er weer net uit en de trap omhoog gaat ook weer een stukje beter. Wat het op de langere duur aan structurele verbetering geeft kan ik nog niet zeggen, maar volgens mij is het iets goeds.
Ik zit nu nog in een proefabonnement van een maand, kun je onbepekt gaan en heb gevraagd of ik als ms patient daarna korting kan krijgen. Ben zeker een blijver namelijk. Moet natuurlijk vergoed worden, heb ik nog niet eens gevraagd maar zal wel weer niet, is lijkt mij wel aftrekbaar voor de belasting.
Kortom, ik kan dit sowiezo iedereen aanraden maar zeker mijn ms broertjes en zusjes. Freezlab zit in Amsterdam, olympisch stadion, verder in Nederland weet ik niet of er zulke plaatsen zijn. Dus, de kou in, mensen!

Lees net mijn reclamepost nog eens, maar ben nou eenmaal best wel enthousiast. En had ik al verteld wat voor een goed humeur je ervan krijgt? Dus...
Marsei

Blog

Bericht door Marsei »

Blog

[URL="http://mswarrior.nl/een-ijskoud-avontuur/"][U]Blog[/U][/URL]
Rocco

Bericht door Rocco »

Wil toch nog eens verkondigen hoe fantastisch cryo voor mij werkt. Ga om de dag sinds een aantal maanden. Ik vertoonde in medische termen 'een spastisch looppatroon'. Deed aan fysio maar sinds de cryo zijn mijn beenspieren weer veel soepeler en losser. Kan weer makkelijker trap lopen en lopen. Moest ik toch even kwijt hier.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp