Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw concept voor MS

MS onderzoek&studies
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=zeiler;1047111]Leonard, 'mijn hersenspinselen' dekt de lading beter[/QUOTE]

dat dekt misschien de lading maar heeft ook een negatieve connotatie, dus dat woord vermijd ik liever.

blauwdruk, of het engelse blueprint, is misschien beter. in elk geval, ik zal gebruik van het woord thesis zo veel mogelijk vermijden.

ik ga dat 'plan' (die thesis) nog een stukje herzien om dichter bij de kern te komen. met name de rol van het herpes virus, de interactie met het immuunsysteem, ... het plan komt in iedere iteratie een stukje dichter bij het echte plan zoals de natuur dat bedacht heeft.

Albert Einstein zei: Imagination is more important than knowledge.
Knowledge will always be limited. Imagination encircles the world.

Dat is hier ook zo. Het echte plan zunnen we waarschijnlijk nooit helemaal kennen, alleen bij benadering. In het stadium dat we nu zitten is verbeelding belangrijker. 'Hersenspinsels' dekt die lading wel maar het heeft ook een negatieve klank..
Marsei

European leaders call for ‘immediate’ open access to all scientific papers by 2020

Bericht door Marsei »

European leaders call for ‘immediate’ open access to all scientific papers by 2020

In dramatic statement, European leaders call for ‘immediate’ [URL="http://www.sciencemag.org/news/2016/05/ ... cid=524158"][U]open access to all scientific papers[/U][/URL] by 2020
[QUOTE]The OA goal is part of a broader set of recommendations in support of open science, a concept that also includes improved storage of and access to research data. The Dutch government, which currently holds the rotating E.U. presidency, had lobbied hard for Europe-wide support for open science, as had Carlos Moedas, the European commissioner for research and innovation.

"We probably don't realize it yet, but what the Dutch presidency has achieved is just unique and huge," Moedas said at a press conference. "The commission is totally committed to help move this forward."[/QUOTE]
neuron

Bericht door neuron »

Dit zou echt geweldig zijn.

Een grote doorbraak.

2020 is natuurlijk nog wel ver weg, maar de tijd vliegt.

.
Leonard

Bericht door Leonard »

dit is een trend die al langer onderweg is.
steeds meer papers worden nu al gepubliceerd onder OA.
voor sommigen, leidend in hun vakgebied, is OA de enige weg.
het beleid volgt hiermee alleen maar de trend.
Leonard

Bericht door Leonard »

Zeiler, nu even wat anders dan de benaming 'thesis' want hoe het beestje heet is niet zo belangrijk.
Ken jij een document zoals mijn 'thesis' die vele elementen samenbrengt in een coherent plaatje om MS te verklaren?
En zo niet, waarom vinden we niet zo'n document in de onafzienbare berg medische literatuur over MS?
Heeft de hang naar perfectie en het gevaar voor professioneel falen de zaak opgeknipt in hele kleine zorgvuldig afgelijnde stukjes waar dan heel voorzichtig een thesis over gedaan werd?
Als dat zo is, wat ik niet uitsluit, dan duidt dat op een systemisch falen van enorme proporties.
En zou de medische wereld best razend snel de koppen bij elkaar steken om zelf een sluitende totaal visie op MS te maken.
De hackathon leverde alleen een valse schijn iets te doen.
Ik ben er zeker van dat met de huidige kennis en een beetje imagination van Einstein er snel een heel mooi 'plan' uit zou komen die MS eens en voor altijd naar de geschiedenis zou verwijzen.
zeiler

Bericht door zeiler »

Nee Leonard, zo'n document ken ik niet en is er volgens mij ook niet. Je hebt helemaal gelijk als je stelt dat die er wel moet komen, maar volgens mij is de huidige, versnipperde, opzet dat niemand dat kan. Jij waarschijnlijk ook niet, en dat is best jammer want je hebt wel de goede instelling. In eerste instantie dacht ik dat de nieuwe opzet er een was van meerdere, verschillende disciplines, maar zelfs dat is niet gelukt. Het is allemaal erg jammer!
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=zeiler;1047368]In eerste instantie dacht ik dat de nieuwe opzet er een was van meerdere, verschillende disciplines, maar zelfs dat is niet gelukt. Het is allemaal erg jammer![/QUOTE]

Zeiler, je maakt me nieuwsgierig...
zeiler

Bericht door zeiler »

Niet nodig hoor, Leonard; er was niets en er is nog steeds niets!
Leonard

Re: Nieuw concept voor MS

Bericht door Leonard »

Beste mensen,

Sinds de laatste posting hier is mijn denken over MS verder ontwikkeld.
Je vindt dat hier: https://drive.google.com/file/d/1j7JxbF ... ZV6yp/view

Voor nog meer informatie en de laatste inzichten, begin te lezen vanaf hier:
https://www.thisisms.com/forum/viewtopi ... 00#p260052

Het is duidelijk dat herpes/EBV een heel belangrijke rol speelt bij MS.
Dit bericht is zeer hoopgevend omdat ook progressieve MS gestopt zou kunnen worden:
https://www.wallstreet-online.de/nachri ... ata188/all

Ik denk dat we een periode aanbreken met hele nieuwe inzichten over MS.
En met nieuwe heel hoopvolle verwachtingen.

Let's keep the fingers crossed.

groeten,
Leo
Leonard

Re: Nieuw concept voor MS

Bericht door Leonard »

Ik denk dat we hiermee dichter bij een begrip komen van wat chronische ziekten eigenlijk zijn.
En daarmee ook aan een oplossing voor MS.

https://www.thisisms.com/forum/viewtopi ... 15#p261427
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp