Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw concept voor MS

MS onderzoek&studies
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

Maar dan is de volgorde dus eigenlijk andersom dan in je eerste post?

Mensen hebben zwakke/verkeerd gevormde aderen (erfelijk?) en krijgen daardoor problemen met de T/B-cellen uit de darm?
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Sebastiaan;835176]Maar dan is de volgorde dus eigenlijk andersom dan in je eerste post?

Mensen hebben zwakke/verkeerd gevormde aderen (erfelijk?) en krijgen daardoor problemen met de T/B-cellen uit de darm?[/QUOTE]

die twee staan los van elkaar,

als je alleen de tweede hebt (t/B cellen) dan krijg je diabetes of rheuma of een andere "immuun"ziekte.

maar als je ze toevalig alle twee hebt dan ben je de pineut, dan krijg je MS..

er zit zeker een bepaalde erfelijke factor in de aderafwijkingen..
eve

Bericht door eve »

Het roept bij mij allemaal vraagtekens op. Net als Giechel test ik ook voor al die infecties negatief. Niemand in mijn familie heeft ader of hart problemen. Sterker nog, mijn vader is al zeker 40 jaar obese en heeft bizar genoeg altijd een goed cholesterol gehad en is nu bijna 84 en weerspreekt alle statistieken.

Zowel de neuro als de dermatoloog hebben gezegd dat mijn MS/Psoriasis atypisch is. Omdat het net even anders gaat dan bij de meesten.:???:

Zelf heb ik een dijk van een darmenstelsel, nog nooit problemen gehad behalve een allergie voor bewerkte tomaten (soep, saus etc - rauw kan ik ze wél eten).

Ik denk wel dat Zamboni gelijk heeft dat er iets met de aderen is - heb heb al vaker hier verteld dat ik na 8 jaar al mijn tenen weer kan bewegen nadat ik niacine (vit B3) ben gaan gebruiken. Dit is een vaatverwijderaar en de eerste keer dat ik een flush had sprongen al mijn haarvaatjes open, dat was een bizar gezicht.

Ik ben ook overtuigd dat Vit D (of eigenlijk : zonlicht) een belangrijke rol speelt en in lichte mate erfelijkheid. In ieder geval volg ik dit soort discussies graag al roept het bij mij voorlopig meer vragen op dan antwoorden. :)
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=eve;835193]Dit is een vaatverwijderaar en de eerste keer dat ik een flush had sprongen al mijn haarvaatjes open, dat was een bizar gezicht.
[/QUOTE]

Lijkt me best gevaarlijk dat niacine je vaten verwijdert. ;)
eve

Bericht door eve »

Lol, doe ik het weer? :haha: :haha: verwijdt, oplettende lezers, verwijdt.
Leonard

Bericht door Leonard »

Van MSweb homepage:
[url]http://www.msweb.nl/index.php?menu_id=3 ... em&ID=3713[/url]

Te dik in jeugd vergroot kans op MS

ik citeer:

Als je nog voor je twintigste jaar te dik bent loop je een verhoogd risico MS te krijgen. Dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.

Zweedse onderzoekers vergeleken 1571 mensen met MS en 3.371 controlepersonen met verschillende body mass index (BMI). Een BMI kun je berekenen door je gewicht in kilogrammen te delen door het kwadraat van je lengte in meters. Zij keken naar het risico om MS te krijgen.

Personen met een BMI boven 27 kg/m(2) op 20-jarige leeftijd hadden een twee keer zo hoog risico op het ontwikkelen van MS in vergelijking met personen met een normaal gewicht.

Het is speculeren, maar de obesitas-epidemie zoals die in sommige landen voorkomt kan mogelijk deels een verklaring zijn van de waargenomen toename van het aantal mensen met MS.
einde citaat

Maar natuurlijk, lees de eerste posting en de draadjes daar gegeven en het zal onmiddelijk duidelijk worden waarom :)

Waar heel veel van die studies die we hier voorbij zagen komen wel een associatie suggereren maar vervolgens volledig in het duister tasten wat hier nou echt onderligt, passen die allemaal in dit nieuwe concept.

Zo gauw je een bepaalde cognition hebt komt de "flow", dan passen al die dingen zomaar in elkaar..:)

De hoogste tijd dat het establishment wakker wordt..
eve

Bericht door eve »

Ik wil het best aannemen dat het statistisch zo is. Maar ik zou het zo prettig vinden als ik eens een theorie tegen zou komen waar ik mijzelf in zou herkennen. (19 jaar, bmi van 19):cool:
Overigens denk ik nog altijd dat de diagnostische tools beter zijn en dat de stijging veroorzaakt. Een kleine 20 jaar geleden dachten ze nog dat MS amper voorkwam bij mensen onder de 30.
TvG

Bericht door TvG »

[QUOTE=Leonard;836295]Maar natuurlijk, lees de eerste posting en de draadjes daar gegeven en het zal onmiddelijk duidelijk worden waarom :)

Waar heel veel van die studies die we hier voorbij zagen komen wel een associatie suggereren maar vervolgens volledig in het duister tasten wat hier nou echt onderligt, passen die allemaal in dit nieuwe concept.[/QUOTE]
Weet eigenlijk niet waar je nu precies op doelt.
Kun je dat even in 5 zinnen samenbrengen i.p.v. verwijzen naar 6 uur leesplezier?
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=TvG;836324]Weet eigenlijk niet waar je nu precies op doelt.
Kun je dat even in 5 zinnen samenbrengen i.p.v. verwijzen naar 6 uur leesplezier?[/QUOTE]

de condities voor micro-cellulaire voeding verslechteren.
en als je dan een BBB hebt waar het toch al niet zo goed loopt (bijv tgv ccsvi), dan heb je een probleem als het verder verslechtert..
jospin1

Voor Leonard

Bericht door jospin1 »

Voor Leonard

Beste Leonard,

Ik volg bijna alle berichten hier! En ik kan er geen knoop aan vast knopen!

Dus al die theorieën begrijp ik niet meer!:moe:

Gr.

Gregory :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp