Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw concept voor MS

MS onderzoek&studies
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=jospin1;836359]Beste Leonard,

Ik volg bijna alle berichten hier! En ik kan er geen knoop aan vast knopen! Ik zal een klein beetje over mezelf vertellen. Ik ben 37, ik kom uit Curaçao. Dus donkerhuid. Ik was net 15 toen ik naar Nederland immigreerde. Ik heb altijd gesport, sport is me lust en me leven. Ik lette heel erg op mijn voeding, geen alcohol, af en toe een rood wijntje. Geen drugs, rook niet. Eind 28 MS en begin 29 definitief MS. SP-vorm! 15 Prednison kuren negen weken Avonex, negen weken Rebif. Tussendoor prednison. 16 Mitoxantrone kuren. Half jaar Gammagard, Half jaar Imuran. CCSVI behandeling in Aalst. Ik reageer op geen enkel medicatie, word alleen maar zieker ervan. Kan al vier jaar niet meer lopen. Sinds twee jaar eet geen vlees meer. Af en toe een stukje vis! Veel groente, geen melk producten, geen snoep, geen zout of suiker. Geen chips of koekjes. Oja, mijn moeder heeft diabetes 2 en mijn vader is op zijn 42 aan de ziekte van kahler overleden.

Dus al die theorieën begrijp ik niet meer!:moe:

Gr.

Gregory :D[/QUOTE]

Beste Gregory en anderen,

MS is een ziekte die vele facetten kent.
Er is niet 1 oorzaak zoals voor heel veel andere ziekten.
Dat maakt het niet gemakkelijker om te begrijpen.

ccsvi maakt de Blood Brain Barrier kapot, of toch stukken ervan, en allerlei processen gaan moeilijk verlopen (voeding, transcriptie).
Bacterien en virussen kunnen op de receptoren gaan zitten hetgeen leidt tot disfunctie en daarmee verdere verslechtering van metabolische processen.
T/B-cellen hebben een plasticiteit waar hun eigenschappen veranderen door darm bacterien en dit is de oorzaak van vele "immuun" ziekten waaronder diabetes.

Bij MS spelen al die zaken in meer of mindere mate mee.
Het is een complex van omstandigheden.
Waarvan veel zaken over de grenzen van bestaande disciplines heen gaan.

Ik kan je geen advies geven over wat te doen.
Ik kan alleen met jou hopen dat deze zaak snel zal worden opgepakt door de medische wereld ten voordele van ons allemaal.
Heel veel sterkte.

groet,

Leo
jossi

Bericht door jossi »

"MS is een ziekte die vele facetten kent.
Er is niet 1 oorzaak zoals voor heel veel andere ziekten".

Weet ik niet, Leonard. Niemand weet het, maar als er één oorzaak is, en daarna oneindig meer oorzaken/fouten (zoals bij m.s.: oneindige hoeveelheid symptomen), is dat voor mij zeer plausibel. Daarbij denk ik dan aan de "westerse" voeding als (hoofd)oorzaak.

P.s.: Op OMS (Australie) zijn veel actuele succesverhalen etc. Het forum aldaar is hartverwarmend. Maar tijd - om te veranderen - heeft het (lichaam)nodig.

Jossi
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=jossi;836402]"MS is een ziekte die vele facetten kent.
Er is niet 1 oorzaak zoals voor heel veel andere ziekten".

Weet ik niet, Leonard. Niemand weet het, maar als er één oorzaak is, en daarna oneindig meer oorzaken/fouten (zoals bij m.s.: oneindige hoeveelheid symptomen), is dat voor mij zeer plausibel. Daarbij denk ik dan aan de "westerse" voeding als (hoofd)oorzaak.

P.s.: Op OMS (Australie) zijn veel actuele succesverhalen etc. Het forum aldaar is hartverwarmend. Maar tijd - om te veranderen - heeft het (lichaam)nodig.

Jossi[/QUOTE]

heb je een link naar dit forum (OMS)?

naast westerse voeding (suiker, transvetten) zijn er nog wekl een paar te noemen:

binnen zitten en onvoldoende zon exposure..

nieuwe stressoren en weinig beweging...

zware metalen en aderlijke insufficientie...
jossi

Bericht door jossi »

Hier is de link:
[url]http://www.overcomingmultiplesclerosis.org/[/url]

Groet,
Jossi
Leonard

Bericht door Leonard »

This is my best assessment of what is MS. It is the sketch of a new concept.

The condition to develop MS is prepared by venous insufficiency of the neck veins draining the brains. This breaks the BBB (in certain areas) and slows all sort of processes important in the vessel walls: feeding, transcription.

If you then get a bacteria outbreak like the Cpn (of which it is known that it may be sleeping in your body for years) or a virus (like EBV, also latent), even a vaccination for Hepatitis is suspect, these [or their ligands] will attach to cellular receptors. As these receptors dysfunction, their important role for feeding (cells, charging ion pump) or transcription (activate oligodendrocytes that then should compete to maintain the myeline and axons) gets impaired. And if severe enough, you get MS (RR).

Some people may 'survive' this first stage of attack, stay reasonably ok and not be diagnosed with MS (but may have noted some symptoms on the way). But they are not there yet. Because at mid age, the gut comes up. Bacteria in the gut (you have many many more bacteria in your gut than cells in your body) manipulate T/B cells (and the immune system). Some people get diabetes or a rheumatic disorder from this. But our problem is a compromised BBB. And these bad T/B cells are misguided and get on the already weakened myeline. And they still get MS. Others who already got MS (RR) in the first stage have a fair chance to migrate to this second progressive phase.

If you then look at the graph of the age of onset, you see the double peak arise that is explained by the different underlying mechanisms.

Of course there are many other aspects on the fringe, to mention some: the mind-body connection, the neuro pathways that get excited as part of the regulatory system of the metabolism, the attempts at tissue repair (Weiss U. Nature 2008), etc, etc, etc. People may be affected in different ways depending on genetic susceptibilities, environmental factors, the specific pattern of vascular insufficiencies of draining neck veins and so forth.

The challenge is now to subsume all the knowledge and expertise that is around already in a new more advanced model of what is MS and rapidly progress this matter for our cause..
neuron

Oorzaak en Gevolg

Bericht door neuron »

Oorzaak en Gevolg

@ Leonard,

1. Oorzaak en Gevolg,
2. Hoofd- en Bijzaken.

Volgens mij moet een mens proberen dat uitelkaar te houden, anders kan je de kluwe niet ontwarren.

Misschien hebben we nog wat aan dit [B]boek[/B]:
[URL="http://www.wheatbellyblog.com/about-the-author/"]Wheat Belly[/URL]

.
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=neuron;838497]@ Leonard,

1. Oorzaak en Gevolg,
2. Hoofd- en Bijzaken.

Volgens mij moet een mens proberen dat uitelkaar te houden, anders kan je de kluwe niet ontwarren.

Misschien hebben we nog wat aan dit [B]boek[/B]:
[URL="http://www.wheatbellyblog.com/about-the-author/"]Wheat Belly[/URL]

.[/QUOTE]

ik denk dat de huidige medische wereld de dingen die jij noemt altijd net verkeerd om heeft gezien. de consequenties zijn enorm.. de implicaties ook... en ik denk dat ze dat weten ook... daarom stagneert alles.

zo kwam ik gisteren iets tegen op ThisIsMS, namelijk de moeite die MSers hebben met hoge temperatuur. wat hebben wij altijd geloofd? dat dit een gevolg is van die MS. maar is dat ook zo? ik denk het niet. het heeft alles van doen met de glucose huishouding, de insuline, de darm, de LSP etc etc. en het is precies dat, of toch wat daar aan ten grondslag ligt (laat ik maar een zeggen de 'ongebalanceerde' darmflora die het immuunsysteem 'aanzet') die die MS veroorzaakt.

wil je het voorleggen aan de civiele rechter? ik doe mee
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=neuron;838497]@ Leonard,

1. Oorzaak en Gevolg,
2. Hoofd- en Bijzaken.

Volgens mij moet een mens proberen dat uitelkaar te houden, anders kan je de kluwe niet ontwarren.

Misschien hebben we nog wat aan dit [B]boek[/B]:
[URL="http://www.wheatbellyblog.com/about-the-author/"]Wheat Belly[/URL]

.[/QUOTE]

dank voor de link. mooi boek, zit zeker een kern van waarheid in..

dit ook is mooi.

[url]http://www.youtube.com/watch?v=jgJKaP0S ... ure=relmfu[/url].
Leonard

Bericht door Leonard »

[url]http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 3596.x/pdf[/url]
[url]http://www.msrc.co.uk/index.cfm/fuseact ... pageid/722[/url]

Conclusion: ....[B]These findings allow to support the hypothesis that different mechanisms might underlie progression of disability in relapsing and progressive onset MS.[/B]

voor de ongelovigen... de experts zeggen het nou ook... he, he

Voor verdere achtergrond:
[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=27719[/url]
[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=29294[/url]


het is overigens interessant om te zien hoe ze dit opgeschreven hebben, en dan met name het gebruik van het woord "allow". ze hadden het namelijk ook prima zonder dit woord kunnen doen.

wanneer schrijf je dit zo op? ik denk dat je dat doet als iemand met die specifieke vraag gekomen is, vanuit een negatieve grondhouding... dus, ja, ze denken er over na... :)
jossi

Bericht door jossi »

Koffie, vis (kwik ?), alcohol, sigaretten: niet de enige slechte (voedings)middelen van de "westerse voeding". Transvetten, verzadigde vetten, suiker: zomaar nog 3 andere voedingsmiddelen, waarvan het schadelijke toch meer dan overduidelijk is aangetoond.

Maar ja: aan voeding verdient de farmacie niets; en aan die peperdure "geweldige" medicijnen triljoenen per jaar. Dus geen (of marginaal) onderzoek daarnaar. Er zal hier weinig tot geen aandacht voor zijn in onze geweldige medische wereld. Ben ik weer te cynisch ? Ook ik ga vooruit via andere voeding (Jellinek/Swanck dieet). Maar ja: toeval of zo !

Jossi
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp