Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Cbd olie

Alles omtrent alternatieve geneeswijzen
Steenbokje76

wietolie en cbd

Bericht door Steenbokje76 »

Iemand bekend met de combi van wietolie & cbd olie?
Schijnt erg goed te werken tegen pijnklachten.
Hoor het graag als er ervaringen zijn.
Thanks! 🙏
AngelNoa

Re: Cbd olie

Bericht door AngelNoa »

over wietolie kan ik niks vertellen.

cbd olie heb ik de afgelopen 2 maanden op verschillende manieren en tijdstippen geprobeerd, maar ik word al naar van 1 druppel... Dus waar overal staat dat je het rustig op moet bouwen en met een paar druppels per dag moet beginnen; neem eerst maar eens 1 druppel en kijk wat dat doet...want Cbd werkt blijkbaar écht heel wisselend en wie van de zaken die het verkopen je het ook vraagt; eigenlijk heeft niemand een antwoord.

ik krijg het er warm van (kan kloppen want je aders zouden er wat open van gaan staan). Maar vooral de hoofdpijn en duizeligheid die ik er van krijg, maakt dat ik me niet prettig voel. Ik weet niet hoe je je voelt als je stoned bent, maar ik zou bijna denken dat dit er een 'voorbode' van is? Wat niet zou moeten kunnen want ook bij Medihemp is de Thc er uit.

ik ben er niet perse beter door gaan slapen (dat lijkt beter te gaan nu ik ipv citraat magnesium bisglycinaat neem, maar dat terzijde), ik kan hooguit zeggen (denken) dat ik wat meer energie had en wat lekkerder in mijn vel (maar dat kan ook komen doordat ik weer meer loop dankzij de rollator en de relatief koele zomer).

al met al heb ik niet perse heel slechte ervaringen, maar ik geloof niet dat ik er mee door ga. Ik heb 3 flesjes staan nu, dus ik zal het nog wel af en toe nemen, of eens op de huid proberen...maar als ik me steeds zo raar voel is het me op dit moment even niet waard. Laat ik het zo zeggen; voor mijn pijn heeft het niks gedaan en ik word er eerder ónrustig dan rustig van helaas.
Steenbokje76

Re: Cbd olie

Bericht door Steenbokje76 »

@ AngelNoa: helaas lijkt de cbd/thc olie ook niet aan mij besteed. Heb het 3 dagen gebruikt en werd er vaag van in m'n hoofd. Ook logisch gezien de thc :lol: En kreeg ook steeds lichte hoofdpijn half uur na inname die dan vervolgens urenlang aanhield.
Wellicht is het nog een optie om alleen de cbd olie te nemen. Dit ga ik vanaf dinsdag misschien testen. Maar ga de pijn eerst maandag maar bespreken met de neuroloog. Mss heeft zij een oplossing.

Mijn vorige neuroloog uit Rotterdam vond thc olie of wiet etc geen goed idee vanwege het effect op de cognitie. Veel ms'ers ervaren daar natuurlijk al problemen mee...
Ik ga het nu dus ook even overleggen met mijn ms neuroloog uit Dordrecht.
Hoop dat de cbd alleen, wellicht een goed effect heeft op de pijn. Anders heb ik mijn geld weggegooid... maarja het is niet anders.

Bedankt iig voor het delen van jouw ervaring !
AngelNoa

Re: Cbd olie

Bericht door AngelNoa »

Steenbokje76 schreef: 25 sep 2021, 16:03 Wellicht is het nog een optie om alleen de cbd olie te nemen. Dit ga ik vanaf dinsdag misschien testen.
ben benieuwd! Thc durf ik al helemaal niet aan te beginnen...
Steenbokje76 schreef: 25 sep 2021, 16:03
Mijn vorige neuroloog uit Rotterdam vond thc olie of wiet etc geen goed idee vanwege het effect op de cognitie.
welk effect bedoel je dan?
En grappig; mijn neuroloog zei meteen dat ze er geen verstand van had, maar vond het prima dat ik ging proberen want ze hoorde er veel positieve geluiden over...

Weggegooid geld...ja zo voel ik het ook een beetje :-/
Van de andere kant; nu weet ik tenminste wel dat het voor mij niet werkt op deze manier. Helaas.

laat je weten wat deze neuroloog zegt en wat je nog gaat proberen?
succes!
Steenbokje76

Re: Cbd olie

Bericht door Steenbokje76 »

@ AngelNoa,

Heb de vraag over werking cbd/thc bij zenuwpijn vandaag voorgelegd aan mijn neuroloog.
Zij gaf aan dat als helemaal niets werkt tegen de pijn (dus medicatie)de cbd/thc olie evt. op verzoek van de patiënt als laatste middel kan worden ingezet (op recept). Maar alleen cbd olie daar zijn geen onderzoeksresultaten van m.b.t. de werking op zenuwpijn en schijnt volgens haar ook weinig te helpen. Ze raadt mij overigens alle thc producten af vanwege de impact ervan op de cognitie.
Dan bedoel ik dus grotere kans op concentratieproblemen, dingen makkelijker vergeten, moeilijk kunnen nadenken etc. En daar heb ik al last van en zit niet op meer problemen te wachten :evil:
Dit sluit dus aan bij het antwoord van mijn vorige neuroloog. Wel weer verhelderend!
AngelNoa

Re: Cbd olie

Bericht door AngelNoa »

@Steenbokje76

dank je.
Ik wist inderdaad dat je eigenlijk THC moet hebben als het om de pijn gaat. Maar ja, ik wil dat dus zelf liever niet (en ik snap nu het cognitie-deel). Is ook eigenlijk logisch want er komt dan toch dat 'stoned'-makende stofje in je lijf en dan ben je zeg maar niet zo alert ;-) (zelf nooit geblowd maar wel vrienden gehad die dat deden).

gewoon Cbd zal denk ik net als bij 'gezonde' mensen zijn; de 1 voelt zich er beter bij, slaapt beter of voelt zich relaxter. De ander merkt niks.

toch jammer he? Je blijft dan hopen dat het wél iets voor je doet. Ik had laatst kort contact met iemand die geloof ik 2 of 3x per dag 4 druppels neemt. Pff...ik word van 1 al zo naar! Maar ik reageer ook heftig op medicijnen soms, dus ik startte niet voor niets maar met 1 druppel ;-)
Vonnie b

Re: Cbd olie

Bericht door Vonnie b »

Kan/mag je CBD olie gebruiken in combinatie met Copaxone 40ml/mg? :?:
leeuwtje-nl

Re: Cbd olie

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik zou niet weten waarom niet...
Vonnie b

Re: Cbd olie

Bericht door Vonnie b »

Ik dacht dat ik ergens gelezen had, dat samen niet goed was :confused:
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Cbd olie

Bericht door Toeter »

Ik wilde mijn ervaringen delen. Ik heb nu olie met 2% cbd en 1,3% thc gekregen van de neuroloog en ik ben er erg blij mee.

Ik wil (nog) geen dagelijkse medicatie gebruiken om allerlei redenen. En ik ben (nog) in de luxe positie dat de pijn overdag te handelen is.

Ik gebruik het dus zo'n 3x per week, na een drukke dag of dag dat ik gesport heb. En dus veel zenuwpijn en spierspanning heb

En dan alleen 's avonds/ 's nachts. Ik neem het in als de kinderen op bed liggen en tegen bedtijd voel ik dat het gaat werken.

Ik vind het goed werken voor mij. Door de olie slaap ik veel beter en herstel ik wat sneller van een pittige dag.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp