Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Acupunctuur bij MS

Alles omtrent alternatieve geneeswijzen
Trina

Acupunctuur bij MS

Bericht door Trina »

Heeft iemand ervaringen met acupunctuur? Ik overweeg om dit te proberen, maar hoor graag ervaringen van anderen eerst.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ben een tijdje behandeld, maar het ging me steeds meer tegenstaan. Ben nu bij een shiatsu therapeut. Zelfde denkwijze, maar zonder naalden. ;) Het is voor mij een goede ondersteuning voor mijn lijf.
Lanah

Bericht door Lanah »

ja, ik ga al jaren (>10 jaar). In het begin van MS 1 maal per 3 weken, en nu 1 maal per 6 weken om het te onderhouden.
Voorheen merkte ik vaker dat ik er "weer"aan toe was, kreeg er net een beetje meer energie door en kon ook iets beter lopen.

Ik ben nu al enkele jaren stabiel. Ik weet niet exact waardoor dat komt, MS remmer Gilenya die zijn werk goed doet, Fampyra waardoor ik beter loop en minder stijf ben. Geen werk- en afkeuringsstress meer en /of accupunctuur. Heb er weleens over gedacht om te stoppen; maar ja het gaat lekker zo dus waarom veranderen?

ps ik krijg neuro-accupunctuur, dus de naaldjes in mijn hoofd (doet echt geen pijn) en laat ze vaak een halve dag zitten.
benka

Bericht door benka »

10 sessies geprobeerd.
ik ging slechter en heb het weer losgelaten
deeske

Bericht door deeske »

Ik zit met een euvel en hoop dat jullie me meer kunnen vertellen.

Ik heb op het moment heel veel last van spasme in mijn benen
gemiddeld 4x per dag en dan 2,5 uur lang om de 5 sec dat alles zich aanspant in mijn been (niet beide benen tegelijk)

ik heb ondertussen fysio medicatie schokwave enz gehad
loop nu bij acupunctuur en na de 1ste keer had ik gewoon een hele week geen last van spasme
alleen wat triggers maar die zetten gelukkig niet door.

nu 2 behandelingen verder loopt de aantal spasme`s weer op nu weer 2x3 keer per dag
wel milder maar het komt terug...

iemand ervaring met dat het weg was en weer terug komt

had dit ook met medicatie en schokwave namelijk...

heb de acupunctuur gemaild maar helaas niets vernomen heb gelukkig maandag een afspraak mits die doorgaat

iemand een idee want ik heb het niet meer :moe:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat ontzettend vervelend! Ik heb geen ervaring met jouw situatie, maar ik zou het zeker overleggen met je acupuncturist. Misschien kunnen er andere punten geprikt worden? Hoop dat jullie iets kunnen bedenken!
deeske

Bericht door deeske »

dankje leeuwtje,

er kunnen idd andere punten worden geprikt maar heb gewoon schrik dat het maar weer van korte duur is

vannacht weer geen oog dicht gedaan

en maak me er grote zorgen om ben gewoon brak
ben al vanaf 4 uur wakker van de spasme en dat keer op keer:huilen:
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

voor zover ik er bekend mee ben, kan acu inderdaad verlichting geven, maar je probleem niet blijvend weghalen. Ik zou het zeker overleggen.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

De schrik snap ik. Maar misschien dat met een afwisseling van punten langer resultaat geboekt kan worden?? Geen idee hoor!! Ik heb zelf voetreflexmassages gegeven, en werkte daarmee ook met acupunctuurpunten, maar dan in een massage. Soms heeft een lichaam wat meer afwisseling nodig om geprikkeld te blijven. Ik kan me dus indenken dat een lijf "lui" wordt als het steeds dezelfde behandeling krijgt. Maar ik weet natuurlijk niet wat jouw acupuncturist voor behandelplan voor jou heeft!
Bixi

Re: Acupunctuur bij MS

Bericht door Bixi »

Hoi, dat hangt meestal af van je acupuncturist. Ik heb meerdere acupuncturisten gehad, en het resultaat hangt af van wie mij behandelde. Samenvattend van die ervaringen - acupunctuur kan MS niet genezen, maar het kan veel symptomen verlichten. Groetjes Bibi.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp